Gå til innhold

Forskere har funnet fedmegen hos barn


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg kjenner jeg blir litt forbauset over ting det forskes på. Jeg kan godt være med på at mennesker kan ha forskjellig forbrenning. Men å legge skylden for egen latskap over på genene sine synes jeg er skumle greier. Man frasier seg alt ansvar for egen (og barns) livsstil. Nå skal det sies at jeg ikke er rippa for fett, men jeg skylder ikke på noe annet enn meg selv. Det er et valg jeg har tatt. Hver time jeg tilbringer på ræva og hver kalori jeg putter i meg, det er valg jeg tar hver dag. Om forskerne skulle rette fokus mot foreldrene til disse overvektige barna ville de nok fått en åpenbaring. Hvem er det som bestemmer hva og hvor mye barna skal spise?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mora mi hadde vært hos en "alternativ" dame, og hadde da fått beskjed om at grunnen til at hun var overvektig var at hun "pustet feil". Dette trodde mor så klart på, da kunne hun jo fortsette med sin usunne livsstil, og skylde kun på pustefeilen ;) Spurte henne hvorfor ingen i matmanglende land sleit med akkurat dette her, men det kunne hun så klart ikke svare på.

Poenget er at folk velger de "sannhetene" som passer dem best. Skulle det ha opphav i latskap, griskhet eller begge og alt rundt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, man kan nok overbevise seg selv om mye rart. Jeg tror mange av oss leter etter unnskyldninger for alt, slik at vi slipper å ta ansvar for de valgene vi tar.

Jeg har en grunnfilosofi som sier "om jeg kan være stolt om et år over de valgene jeg tar i dag, da har jeg valgt riktig". Den funker forbausende bra! :thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...