Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har denne uka begynt å prøve meg litt på 2-splitt, har trent fullkroppsprogram fram til nå.

Delt opp slik:

Skuldre, bryst, biceps & triceps på samme dag

Bein, rumpe, mage og rygg på samme dag

Er det noe poeng å ta både markløft og strakmark på samme dag? Siden markløft trener i hovedsak rygg og strakmark tar mer på beina?

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/9338-markl%C3%B8ft-strakmark/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ville ha kjørt en plain overkropp/underkroppsplitt. Da rygg og bein er de største muskelgruppene, blir det fort mye å ha begge disse på samme dag. Markløften kan fint kjøres på beindagen, dog. Uansett... Du kan kjøre markløft og strakmark annenhver gang? Litt avhengig av hvor lenge du har trent, men når du begynner å få en del kg på markløften din, gjør det ingenting om du bare kjører denne én gang i uken. Da kan du fint kjøre strakmark de gangene du ikke kjører ordinær mark.

Strakmark tar på korsryggen den også, så å kjøre den sammen med markløften syns jeg fort blir overkill.

Ok, takk for kjapt svar

Programmet jeg har satt opp ser slik ut:

Dag 1 og 3:

Foroverbøyd roing

Push ups

Militærpress

Skuldertrekk

Triceps dips

Biceps curl

Dag 2 og 4:

Knebøy

Markløft

Hip trust

Bulgarske utfall

Tåhev

Planke

Bør jeg da flytte markløft og evt planke til dag 1 & 3?

Annenhver gang hørtes ikke så dumt ut, da gjør jeg det :thumbsup:

Jeg løfter ikke så tungt enda. Holder på å slanke meg, så jeg har stagnert veldig lenge på vektene nå, spørs om det er pga kaloriunderskuddet, så jeg får øke på når jeg har nådd målet vektmessig og skal begynne å bygge :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...