Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Unnskyld, ikke meningen å ta opp ting du egentlig ikke har spurt om:)

Det er ingen grunn til å gjøre det mer komplisert enn det er. Ta utgangspunkt i dine 1600 kalorier. Jeg ville bare prøvd å sette opp en diett hvor du prøve å legge deg på 2-2.5 (ingen fare om det blir mer heller) gram protein per kroppsvekt, og hente resten fra frukt, grønsaker og litt havre. Noen foretrekker å ta tilskudd av selolje for omega3ens del, andre ikke.

Jeg personlig synes jeg får "mer valuta for kaloriene" ved å heller spise masse grønnsaker fremfor ris og poteter til mine proteiner - og gjør heller det. Det er derimot smak og behag!

Det viktigste er tross alt at du ligger i underskudd, og at du får i deg nok proteiner!

Her er det bare å komme med alle mulige forslag, jeg blir veldig glad for at folk gidder å bruke tid på å svare meg:)

Kan jo innrømme at man blir lettere forvirret ettersom alle mener noe, og alle mener mye forskjellig, men nå har jeg hvert fall fått mange gode råd og tips:)

Fortsetter under...

Jeg stilte forresten et liknende spørsmål i går, da jeg lurte på om jeg selv måtte endre på måltidssammensetningen min. Det utartet seg til litt av en diskusjon, men jeg konkluderte selv med at det ikke er så alt for farlig hva jeg velger av fett og karbohydrater, så lenge jeg har nok proteiner og får det antall kalorier jeg skal ha.

I tråden linkes det også til artikler hvor temaet belyses: Vært 10 uker på diett og tror jeg nå trenger hjelp til å gjøre endringer på dietten min :) | Fitnessbloggen Forum

Skal ta en titt på de artiklene, tusen takk:)

Skal ta en titt på de artiklene, tusen takk:)

Og for å oppklare, inntaket som diskuteres er:

Treningsdager: 1683 kcal, 23.5 gram fett, 215.36 gram protein og 134 g karb.

Hviledager: 1477.1 kcal, 22.82 fett, 214.7 gram protein og 85.79 gam karb.

Så ja, mye forskjellige meninger - letteste er å teste ut hva som funker best for seg selv :)

Og for å oppklare, inntaket som diskuteres er:

Treningsdager: 1683 kcal, 23.5 gram fett, 215.36 gram protein og 134 g karb.

Hviledager: 1477.1 kcal, 22.82 fett, 214.7 gram protein og 85.79 gam karb.

Så ja, mye forskjellige meninger - letteste er å teste ut hva som funker best for seg selv :)

Kjenner du forresten til diett.no?:)

Kjenner du forresten til diett.no?:)

Nope. Hvordan det?

Jeg bruker regneark jeg setter opp selv. Da jeg for fire år siden fant ut hva kalorier var (haha), brukte jeg vektklubben.no og loggførte hver dag.

Nå spiser jeg nesten likt hver dag (varierer grønnsaker og proteinkilder, men det regner jeg bare kjapt i hodet). Dvs jeg slipper å regne hva jeg skal spise, hvor mye jeg har igjen, og ikke minst bli frustrert om jeg ikke vet :)

Nope. Hvordan det?

Jeg bruker regneark jeg setter opp selv. Da jeg for fire år siden fant ut hva kalorier var (haha), brukte jeg vektklubben.no og loggførte hver dag.

Nå spiser jeg nesten likt hver dag (varierer grønnsaker og proteinkilder, men det regner jeg bare kjapt i hodet). Dvs jeg slipper å regne hva jeg skal spise, hvor mye jeg har igjen, og ikke minst bli frustrert om jeg ikke vet :)

Det er bare et par ting jeg lurer på inne på den siden, kanskje det er noen andre som kjenner til den:)

Har du lagt ut noen "matplan" i loggen din?

Annonse

Det er bare et par ting jeg lurer på inne på den siden, kanskje det er noen andre som kjenner til den:)

Har du lagt ut noen "matplan" i loggen din?

Nope, jeg liker ikke å poste slikt. Så dumt når andre med helt ulike forutsetninger skal ta slikt for god fisk...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...