Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Du er tøff som legger ut bilder Martine! :thumbsup: Du høres ut som du er godt i gang, ligger på rundt samme kcal inntak jeg og. Hvordan trener du og hva spiser du nå? Hvis du begynner å skrive logg skal jeg følge deg for jeg tror vi er ganske like :)

Edit: Fant denne posten av deg nå:

Jeg kan godt skrive litt mer detaljert om både trening og kostholdet. Jeg spiser hver tredje/fjerde time.

Slik ser en vanlig dag ut for meg:

Frokost: Havregrøt 40 g + vann, 2 ss metapure zero carb sjokolade, 2 ss cottage cheese. 2xomega 3

Lunsj: En boks tunfisk, 4 ss magerkesam, paprika, tomat, sitronpepper, løk, 2 ss mais, ruccola

Før trening: En porsjon Metapure Zero carb sjokolade + en pære/eple

Etter trening (innen en halv time): Metapure Zero carb sjokolade

Middag (innen 1,5 time etter trening): 150-200 g laks/torsk/kyllingfilèt/karbonadedeig, grønnsaker (varierer litt hvor mye jeg har, men spiser mer grønnsaker enn kjøtt)

Kveldsmat: 4 ss cottage cheese, jordbær, 1 pære og kanel.

Styrkeøktene varer ca en time (10-15 min oppvarming), og inneholder øvelser som markløft, bulgarske utfall, hantelpress, roing, strak mark m/stang, knebøy m/ball, nedtrekk.

Når jeg løper, løper jeg gjerne ulike intervaller.

Ser ut som du har styring allerede, så jeg lar de litt mer erfarne fitnessfolka her svare deg på hvorfor du ikke får resultater ettersom jeg ikke ser hva du gjør feil i hvert fall!

Tusen takk. Jeg tenkte at jeg like så godt kunne gjøre det, har ikke noe å tape, dette er jo ingen datingside;)

Jeg kan skrive litt grovt hvordan kostholdet og treningen ser ut:

Frokost: Havregryn, 30 g proteinpulver, vann

Lunsj: Reker, egg, agurk, paprika. Eller hjemmelaget lavkarbobrød med kalkunpållegg og grønnsaker.

Middag: Kylling/laks/svin + grønnsaker (enten i form av salat, kokte eller stekte) + noen ganger spaghetti eller byggris.

Kvelds: Speltlomper med kalkunpållegg, agurk, salat, tomat.

Mellommåltider blir som regel noe frukt eller grønnsaker, og etter trening spiser jeg gjerne riskaker + proteinshake.

Trening:

2-3 ganger med styrke på hele kroppen. Øvelser som knebøy, markløft, strak mark, bulgarske utfall, nedtrekk, hantelpress, roing.

1-2 ganger med mage/rygg øvelser i slynge.

1-2 ganger med løping, intervall på tredemølle eller ellipse.

Annonse

Hva skal man si.. Jeg har spist "forholdsvist" sunt i et og et halvt år, men det var først i oktober jeg gjorde noen skikkelig skippertak. Jeg har kuttet hvetemel, sukker og alkohol. Lager all mat fra bunnen av. Har også vært uten meieriprodukter et par, tre uker nå, det er mer for å teste ut en eventuell mat-intoleranse.

Akkurat dette treningsopplegget har jeg fulgt siden februar, men jeg har trent i alle år. Gikk idrettslinja på videregående, og har trent jevnlig på treningssenter siden jeg var 18.

Det er jo kanskje verdt å nevne at jeg har gått ned 8 kg siden oktober, og det er jo bra, men de siste månedene har det stått

bom stille.

om det har stoppet seg helt opp, kan du prøve og kutte ned litt mer på kcal dine ;)

kroppen kan fort bli vandt til lite mat og derfor klare seg med det den får, derfor må du liksom ''sjokkere'' den litt med å gi den litt mindre mat igjen. Ikke kutt ned altfor mye, prøv med noen få 100kcal først og se hvordan det går.

Ellers ser det jo ut som om du har ganske så bra kontroll og over kost og trening, og dem 8kg'ene du har gått ned Oktober kan du være stolt over, stå på :)

Hadde jeg vært deg hadde jeg satt meg inn i PSMF og trent styrke 3 ganger i uken. Og gått meg en time hver dag ved siden av.

Da vil du iallfall se resultater og holde deg motivert. Sultfølelsen er mer psykisk enn fysisk.

Hadde jeg vært deg hadde jeg satt meg inn i PSMF og trent styrke 3 ganger i uken. Og gått meg en time hver dag ved siden av.

Da vil du iallfall se resultater og holde deg motivert. Sultfølelsen er mer psykisk enn fysisk.

NEINEINEINEI. Det er da ingen som helst grunn til at trådstarten skal sette i gang med PSMF. Hun har gått av seg 8 kg, har god kjennskap til både kosthold og trening. Det holder nok med å faktisk høre på dette:

Okei - nå har vi et bedre utg.pkt.

Her er punktene som må fikses:

1. Kosthold

2. Treningsintensitet

3. Forstå hvorfor å trene 5-6 ganger i uken som regel er uproduktivt.

Spesielt siste punkt!

Martine Hesselberg, har du noe som helst form for spisedager, eller har du hatt noen uker hvor du har spist på vedlikehold?

Kroppen er enormt tilpasningsdyktig, og kanskje du rett og slett må "lure" den litt for at den vil la deg miste mer vekt.

Jeg har ikke hatt noe spesiell spisedag, men det har blitt et par ganger hvor jeg har skeiet ut bitte litt som for eksempel med is på 17. mai:p Men de få gangene det har skjedd, har jeg allikevel prøvd å holde meg til riktig antall kalorier, men selvfølgelig da med litt for mye karbohydrater.

Jeg har ikke hatt noe spesiell spisedag, men det har blitt et par ganger hvor jeg har skeiet ut bitte litt som for eksempel med is på 17. mai:p Men de få gangene det har skjedd, har jeg allikevel prøvd å holde meg til riktig antall kalorier, men selvfølgelig da med litt for mye karbohydrater.

Under dietten har jeg ligget på 13-1600 kcal på hviledager og 15-1800 kcal på treningsdager (justert underveis, derfor forskjellige tall)

Jeg har spisedag HVER ENESTE lørdag, da ligger jeg på mellom 2-3500 kcal, med mye karbs. Har holdt på slik i 10 uker.

Om du er usikker på om det funker kan du ta en titt på loggen min :)

om det har stoppet seg helt opp, kan du prøve og kutte ned litt mer på kcal dine ;)

kroppen kan fort bli vandt til lite mat og derfor klare seg med det den får, derfor må du liksom ''sjokkere'' den litt med å gi den litt mindre mat igjen. Ikke kutt ned altfor mye, prøv med noen få 100kcal først og se hvordan det går.

Ellers ser det jo ut som om du har ganske så bra kontroll og over kost og trening, og dem 8kg'ene du har gått ned Oktober kan du være stolt over, stå på :)

Jeg har kuttet i kalorier den siste tiden, jeg lå på rundt 2000, rett i underkant hver dag, men nå ligger jeg på i underkant av 1600.

Annonse

Hvor lenge siden er det du la deg på 1600, og hvor lenge lå du på 2000?

Tja, litt usikker, har vel ligget på 1600 i et par, tre uker, og 2000 siden februar kanskje. Det tok litt tid før jeg begynte å loggføre alt, trodde liksom at jeg hadde kontroll;)

Har d

Tja, litt usikker, har vel ligget på 1600 i et par, tre uker, og 2000 siden februar kanskje. Det tok litt tid før jeg begynte å loggføre alt, trodde liksom at jeg hadde kontroll;)

Har du merket noen forskjell de siste ukene? OG bruker du målebånd eller kun vekt?

Det er ikke rart du ikke har gått når du har ligget på vedlikehold siden februar og sluttet av mai.

Midt tips til deg er derfor - vær tålmodig! Hold deg på dine 1600 kalorier, men mål fremgang ved hjelp av målebånd og bilder. IKKE NOE VEKT! Du kan veie deg etter 4 uker, det holdet :)

Om du sliter med motivasjon kan jeg også anbefale deg å faktisk legge inn et frimåltid feks lørdag kveld, det vil også hjelpe deg i å ha mer energi på trening!

Og sist, men ikke minst: SLUTT Å TREN SÅ MYE!! Kroppen må ha hvile for å restituere seg selv.

Har d

Har du merket noen forskjell de siste ukene? OG bruker du målebånd eller kun vekt?

Det er ikke rart du ikke har gått når du har ligget på vedlikehold siden februar og sluttet av mai.

Midt tips til deg er derfor - vær tålmodig! Hold deg på dine 1600 kalorier, men mål fremgang ved hjelp av målebånd og bilder. IKKE NOE VEKT! Du kan veie deg etter 4 uker, det holdet :)

Om du sliter med motivasjon kan jeg også anbefale deg å faktisk legge inn et frimåltid feks lørdag kveld, det vil også hjelpe deg i å ha mer energi på trening!

Og sist, men ikke minst: SLUTT Å TREN SÅ MYE!! Kroppen må ha hvile for å restituere seg selv.

Grunnen til at jeg lå på rundt 2000 (det var nok litt i underkan), var fordi en PT på treningssenteret sa at jeg fint kunne ligge på 2300, men det syns jeg hørtes mye ut, så derfor tok jeg litt mindre.

Jeg bruker kun målebånd, syns vekt er umotiverende, hehe.

Jeg syns 1600 kalorier funker helt fint sånn med tanke på å holde seg mett osv, men det som er "problemet", som var grunnen til at jeg startet denne tråden, er at jeg syns det er vanskelig å vite hvor jeg skal hente kaloriene fra (karbohydrater, fett og proteiner).

Unnskyld, ikke meningen å ta opp ting du egentlig ikke har spurt om:)

Det er ingen grunn til å gjøre det mer komplisert enn det er. Ta utgangspunkt i dine 1600 kalorier. Jeg ville bare prøvd å sette opp en diett hvor du prøve å legge deg på 2-2.5 (ingen fare om det blir mer heller) gram protein per kroppsvekt, og hente resten fra frukt, grønsaker og litt havre. Noen foretrekker å ta tilskudd av selolje for omega3ens del, andre ikke.

Jeg personlig synes jeg får "mer valuta for kaloriene" ved å bruk masse grønnsaker som tilbehør til kjøtt og fisk, i stedet for poteter og ris. Det er derimot smak og behag.

Det viktigste er tross alt at du ligger i underskudd, og at du får i deg nok proteiner!

Jeg stilte forresten et liknende spørsmål i går, da jeg lurte på om jeg selv måtte endre på måltidssammensetningen min. Det utartet seg til litt av en diskusjon, men jeg konkluderte selv med at det ikke er så alt for farlig hva jeg velger av fett og karbohydrater, så lenge jeg har nok proteiner og får det antall kalorier jeg skal ha.

I tråden linkes det også til artikler hvor temaet belyses: Vært 10 uker på diett og tror jeg nå trenger hjelp til å gjøre endringer på dietten min :) | Fitnessbloggen Forum

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...