Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Heisann!

Beklager hvis det finnes en tråd om dette fra før - gjorde noen raske søk i forumet, men fant ingen ressurser som besvarte spørsmålet mitt.

Jeg skal kjøre min første PSMF refeed i dag, og tenke gjøre det "etter boka". I artikkelen står det:

Er du i middels form ville jeg hatt en refeed 1 gang i uka, f.eks hver lørdag. 6 timer fra 16-22 med 5-6g karbohydrat/kg vil kunne fylle opp glykogenlagre, stimulere leptin og «sette i gang» forbrenningen igjen. Det vil også være nødvendig å ta pause fra dietten, ca hver 14 dag.

Hva vil dette egentlig si? 5-6g karbohydrat per kg kroppsvekt? Så for en person som veier 80kg, vil dette si at man skal sette til livs 480gr karbohydrater i perioden uten å tenke på energiinntaket? Regner med maten fremdeles bør være moderat proteinrik og lav på fett(?)

Hvordan gjør dere refeedene deres?

På forhånd takk for hjelpen, og god helg! :)

Fortsetter under...

På refeeden kan du beregne 5-6 g karbohydrat per kg kroppsvekt ja. Dersom du holder deg til gode karbkilder, vil ikke kcal-innholdet bli så svimlende høyt. Pass på å hold fettinntak lavt, og mange anbefaler å holde proteininntaket moderat på refeeden, for ikke å spise opp underskuddet sitt. På PSMF karbet jeg stort sett opp på riskaker, frukt, bær, choco pops (av ris, ikke hvete), og fine rundstykker med syltetøy :)

Heisann!

Beklager hvis det finnes en tråd om dette fra før - gjore noen raske søk i forumet, men fant ingen ressurser som besvarte spørsmålet mitt.

Jeg skal kjøre min første PSMF refeed i dag, og tenke gjøre det "etter boka". I artikkelen står det:

Hva vil dette egentlig si? 5-6g karbohydrat per kg kroppsvekt? Så for en person som veier 80kg, vil dette si at man skal sette til livs 480gr karbohydrater i perioden uten å tenke på energiinntaket? Regner med maten fremdeles bør være moderat proteinrik og lav på fett(?)

Hvordan gjør dere refeedene deres?

På forhånd takk for hjelpen, og god helg! :)

Ja.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...