Gå til innhold

Anbefalte innlegg

T NATION | Inside the Muscles: Best Back and Biceps Exercises

Greit nok at t-nation ikke er tidenes beste side når det kommer til trening, men har også sett børge fagerli skrevet dette i myrevolution forumet.

Chins bedre enn pullups for biceps

denne du sikter til? Der sier han jo at den er bedre for biceps og ikke lats. Og lol at Tnation, sto ikke noe bra info på det der heller.

Fortsetter under...

Chins bedre enn pullups for biceps

denne du sikter til? Der sier han jo at den er bedre for biceps og ikke lats. Og lol at Tnation, sto ikke noe bra info på det der heller.

"Studien viser kort fortalt at lats har omtrent lik aktivering, mens biceps og pectoralis hadde høyere aktivering med chins - trapezius litt høyere aktivering med pullups" quote børge fagerli i tråden som bi begge henviser til

"Studien viser kort fortalt at lats har omtrent lik aktivering, mens biceps og pectoralis hadde høyere aktivering med chins - trapezius litt høyere aktivering med pullups" quote børge fagerli i tråden som bi begge henviser til

Ja og om de har omrent lik aktivering, men man klarer mye fler pullups en chins, hvem øvelse bygger da mest lats?

Ja og om de har omrent lik aktivering, men man klarer mye fler pullups en chins, hvem øvelse bygger da mest lats?

Den øvelsen man har best progresjon i. Blir usaklig å begynne å diskutere slikt, dette varierer svært mye fra person til person.

Annonse

De aller fleste klarer endel fler pullups en chins?

Må si meg uenig, har til gode for å se noen som tar flere pullups en chins. Personlig hadde jeg aldri trent chins men hadde trent en god del pullups og tok med en gang flere chins. Men gidder ikke diskutere slikt, blir trolig ikke enig, å jeg ser heller ikke hvordan dette kan være vesentlig.

Må si meg uenig, har til gode for å se noen som tar flere pullups en chins. Personlig hadde jeg aldri trent chins men hadde trent en god del pullups og tok med en gang flere chins. Men gidder ikke diskutere slikt, blir trolig ikke enig, å jeg ser heller ikke hvordan dette kan være vesentlig.

Ser ikke noe problem i og diskutere det her, jeg vet ihvertfall at flesteparten av godt trena folk tar fler pullups en chins. Og du ser ikke hvordan dette er vesentlig? Er ikke antall repetisjoner vesentlig for muskelvekst? Ok.

Ser ikke noe problem i og diskutere det her, jeg vet ihvertfall at flesteparten av godt trena folk tar fler pullups en chins. Og du ser ikke hvordan dette er vesentlig? Er ikke antall repetisjoner vesentlig for muskelvekst? Ok.

Progresjon er vesentlig for muskelvekst ! tror latsa dine ville blitt større av å gå fra bwx10 i chins til bw+30kg x10 enn fra pullups bw+30kg x10 til bw+40kgx10.

At flesteparten av godt trente folk tar flest pullups blir en påstand, og jeg er uenig.

Når jeg nevnte chins, mente jeg overhåndsgrep: [ATTACH=full]34524[/ATTACH]

Aner ikke hvilken variant dere tillegger hva, men jeg mener pullups er slike, mens chins er undergrep med fokus mer på biceps enn pullups har.

Pullups er overhåndsgrep. Chins er underhånd. På bildet er det pullups.

Annonse

I så fall er det Chins som er øvelsen de fleste klarer å ta flere reps av i forhold til antall pullups, ikke sant?

I mine øyner så har jeg av den oppfatning av at de fleste greier flest Chins, men vil jo alltid være unntak.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...