Gå til innhold

Anbefalte innlegg

De to siste ukene har jeg vært "strict" på kosthold, hvor hovedmålet er nedgang i fettprosent uten tap av styrke og eksplosivitet. Før jeg startet, veide jeg meg, bare for å vite hvor tung jeg var. Tyngde spiller liten rolle her, da kroppskomposisjonen gjerne endres. Trener fra før av hver dag, og tyngden min har vært veldig stabil over en lengre periode

Hver dag har jeg gått i underskudd av kcal, og jeg har perset i både bøy, mark og antall dips nylig. MEN når jeg går på vekta, så viser den 4-5 kg mindre! Forstår at dette kan komme av vann og andre ting, men virkelig så mye som 4-5 kg? Når styrken har forbedret seg i denne korte perioden, vil det være rart om tapet kom av muskelsvinn.

Noen som har noen idé til hva det kan være? Jeg tenker at et så stort fettap med mellom 300-500 kcal i underskudd i en periode på bare litt over to uker ville vært urealistisk.

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/9121-raskt-vekttap-men-er-det-vann/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for gode svar, høres logisk ut! :) Har kuttet mye karbs ja

Men har noen av dere et forslag til daglig inntak i kcal for 17 år, 184 cm og 89 kg (det jeg trodde jeg veide)?

Har brukt kalkulatoren her inne, hvor jeg har satt aktivitetsnivå til det nest høyeste, men den gir meg over 3000 kcal, noe som er veldig høyt i forhold til mange andre utregningsmetoder..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...