Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Nå har jeg trent styrketrening regelmessig siden slutten på februar, med et snitt på 3 fullkroppsøkter i uka; knebøy, militærpress, biceps curl, foroverbøyd roing, triceps dips, planke, push ups og markløft.

Målet mitt i første omgang er å gå ned i vekt/cm, for så å begynne å bygge når jeg har nådd målet mitt.

Jeg føler jeg har stagnert veldig lenge på enkelte øvelser nå, og lurer på om jeg i hele tatt kan forvente å øke noe særlig styrkemessig så lenge jeg ligger i kaloriunderskudd?

Bør jeg fortsette med 3 økter fullkroppsprogram eller kan jeg bytte til 4 økter med 2-splitt?

Fortsetter under...

Om du kan øke i styrke på kcal underskudd bestemmes av mange faktorer. Ofte kan man løfte mer hvis teknikken blir bedre, samt at nervesystemet klarer å rekruttere flere muskelfiber uten at tverrsnittet på muskelen nødvendig vis har økt. Men vil ikke forvente drastiske økninger.

Er du gutt eller jente?

Hvis du har trent fullkropp en stund kan du jo prøve en 2-splitt en stund å se hvordan du reagerer på det ;)

Ok. :) Jeg er jente.

Ser dette greit ut som et 2-splitts program:

Dag 1 og 3:

Biceps curl

Triceps dips

Militærpress

Push ups

Foroverbøyd roing

Dag 2 og 4:

Knebøy

Markløft

Planke

Bulgarske utfall

Tåhev

Er det noe mer jeg bør ha med?

Ville kanskje droppet bicepscurl og triceps dips med en brystøvelse til evt vanlig dips og en ryggøvelse til (nedtrekk?)

Tren alltid de tyngste øvelsene først, ta isolasjons øvelser og core øvelser på slutten av økten. Ellers så det bra ut ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...