Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Når man har gått mye hver eneste dag i flere år og dytta på barnevogn, er det en øvelse jeg kunne droppet en stund og en annen jeg kunne tatt som styrket på motsatt vis av når man dytter vogn?

En annen øvelse jeg lurer på er noe som kan kompensere for hevede skuldre ved mye ryggsekkbæring.Det var ryggsekkbæring jeg tror skapte skulderproblemer for meg. Jeg tror jeg trenger skulderstabilisering fordi den ene skulderen er svak. Tenker derfor at armhevinger kanskje er bedre enn benkpress med hantler. Enig?

Fortsetter under...

Facepulls er en god øvelse for å få bedre holdning når man har fremoverlente skuldre.

http://www.youtube.com/watch?v=uQS-tXL1CLg

For å styrke skuldrene kan du prøve rotatorcuff øvelser og vanlig skulderpress.

Face pulls ser ut som en digg øvelse. Den skal jeg jammen ta. Jeg har byttet ut smalt greps-roing med omvendt roing og enarms-roing (med rygg fremoverlent) og benkpress med armhevinger. Man er ikke sterkere enn sitt svakeste ledd.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...