Gå til innhold

Hvor lenge kan man gå på PSMF?


Anbefalte innlegg

Heisann,

Nå har jeg trålt mange tråder her for å finne ut av hvorfor man bare bør gå på PSMF i 4-6 uker. FHM-redaktøren (som sikkert har dratt mange ferskinger hit) spiste streng PSMF i 8 uker og sa at det i mange tilfeller var ren idioti og gjøre det så lenge. Han nevnte også noe om senskader...

Det eneste jeg har funnet i trådene her som adresserer dette er at man kan få et usunt forhold til mat, og at man derfor ikke anbefaler at man gjør dette for lenge.

Håper noen kan kan gi utdype dette litt for meg. :)

Jeg har forvørig spist etter PSMF i 6 uker (ikke helt nazi, og med 6 timers oppkarbing de siste to lørdagskveldene). Har gått ned fra 118,2 kg til 105,5 kg. Trente hard styrke minst 3 ganger i uken de første 4 ukene, men de to siste ukene har jeg droppet det da jeg holder på med et byggeprosjekt og graver, triller pukk/stein og bærer materialer hver kveld. Det fungerte dårlig å kombinere det med PSMF OG styrketrening.....:p

Men er knallfornøyd med resultatet så langt og kan virkelig anbefale PSMF til alle som trenger en rask motiverende start! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Jester
Trente hard styrke minst 3 ganger i uken de første 4 ukene, men de to siste ukene har jeg droppet det da

Kjenner ikke til det du i utgangspunktet spør om med tanke på lengde, men vil bare poengtere at PSMF er ganske klar på at du IKKE skal trene hardt, og maks 3 ganger i uka. Bare nevner det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med 'hardt' så mente jeg mer intenst. Fulgte programmet fra psmf artikkelen på bloggen her. Korte pauser og 10-12 rep'er, men anstrengte meg ikke utover det. Passet bare på at jeg løftet så tungt jeg orket, men allikevel klarte minst 3 sett av 10 rep'er. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bumpe denne litt, jeg.

Med 80 visninger så er det tydeligvis mange andre amatører som også lurer på dette, og med så mange aktive medlemmer som kan så mye om PSMF så må da noen også vite hvorfor man ikke kan gå for lenge på dette kostholdet, vel? :)

Jeg skjønner at dette ikke er en varig diett hvis man skal ha av et par kilo fett før en konkurranse, men for oss andre ferskinger som skal ha av 20-50 kg så er det greit å vite hvorfor man ikke skal gå lenger enn 8 uker. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge du bør gå på denne dietten avhenger av forskjellige ting. Har du høy fettprosent så er det nada problem å gå på psmf lenge om du takler det. Har du lav fettprosent så sier det seg selv at det ikke er sunt i lengden.

Men, ikke glem oppkarbing i ny og ne (hver 10ende dag f.eks). Dette for å normalisere diverse hormonbalanser osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er det Børge Fagerli skriver om hvor lenge man kan gå på dietten:

De som trener mye og er lavt i fettprosent fra før av:

  • maks 10 dager sammenhengende på diett
  • full oppkarbing på slutten av dietten

De som har en moderat treningsmengde, og litt ekstra fett å ta av (dvs størstedelen av befolkningen):

  • 2-6 uker sammenhengde på diett
  • Enten en oppkarbing hver uke av 5 timers varighet (omtrent 3-5g karbohydrater per kg kroppsvekt) eller 1 “gratis-måltid” hver uke, som betyr at du bare spiser det du har lyst på til middag på fredag eller lørdag, det kan være alt fra pizza til mors kjøttkaker i brunsaus.

De som er svært overvektige

og som i tillegg kanskje ikke har så høyt aktivitetsnivå kan faktisk gå lengre perioder på diett uten å oppleve negative tilpasninger av en diett, fettcellene deres produserer rikelige mengder leptin:

  • 1-3mnd sammenhengende
  • 2 “gratis”måltider hver uke, men her snakker vi ikke om Spis-så-mye-du-vil buffet på Peppe’s, heller et balansert måltid med hva du nå enn er fysen på. Resten av dagen følges dietten.


Kilde: Hurtig vektnedgang med PSMF - MyRevolution

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...