Gå til innhold

diett.no-en aha opplevelse


Lillemor

Anbefalte innlegg

Etter 5 år med nesten ingen trening og dertil dårlig kosthold har jeg de siste månedene begynt å trene!!

Når jeg sier dårlig kosthold så mener jeg alt for mye sjokolade(nesten hver dag og MYE i helgene) og alt for lite vanlig sunn mat. Jeg har ikke skjønt hvorfor jeg ikke har gått opp i vekt av all godisen tidligere..men nå som jeg for første gang sjekker ut hva det jeg spiser faktisk inneholder, så skjønner jeg jo hvorfor.

De siste ukene har jeg ligget på rundt 1000 kcal (vedlikehold for meg er 1531 kcal) og da føler jeg at jeg spiser MASSE og må sette meg ned på kvelden for å se over hva jeg har fått i meg så jeg iallfall klarer å komme opp i nok proteiner. Ligger på 20-40 g fett, 60-90 g karb og 100-120 proteiner (52 kg, 161 cm).

I helgene har jeg ikke sjekket hvor mye jeg får i meg, men mistenker at det er mye. Typisk helgemat/drikke for meg er taco, pizza, sjokolade, kaffe latte, mammas nybakte boller ol. Helga starter lørdag ettermiddag til søndag kveld. Siden jeg ligger stabil i vekt så vil jeg tro at jeg tar igjen underskuddet i helgene? Uff, sikkert ikke mye sunt det.. Jeg har ikke som mål å gå ned i vekt altså, vil bare minske fettprosenten men det funger vel dårlig med hyperoppkarbing i helgene;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...