Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Som tittelen tilsier så lurer jeg på om dere har noen kommentarer til dette programmet?

Det er satt opp for en jente på 19 år, 167cm og 55kg som vil tighte opp og få six pack (til en viss grad).

Det er 2 helkroppsprogram som skal utføres enten 2 ganger i uka (Man/Tors) i forhold til AB AB AB AB osv.

Eller 3 ganger i uka som (Man/Ons/Fre) i forhold til ABA BAB ABA BAB ABA osv.

Alle øvelsene blir 3x12 første 3 ukene, etter det gjøres baseøvelsene om til 4x8. Dette for teknikklæring.

Målet er 11-13 reps, når 13 overstiges er det på tide å øke motstand.

Pauser blir opp til et minutt, men hovedsaklig til man er klar til å kjøre igjen.

Program A

Militærpress 3x12

Chin-ups

Rep: 3 (30 sek ekstrentisk fase på siste)

Rep: 2 (30 sek ekstrentisk fase på siste)

Rep: 2 (30 sek ekstrentisk fase på siste)

Dips 4x4

Knebøy 3x12

Leg Curl 3x12

Leg extension 3x12

PROGRAM B

Stående bøyd roing 3x12

Skrå benkpress 3x12

Manualroing på benk 3x12

Tåhev 3x12

SUPERSETT

Bulgarske utfall 3x12

Planke

1 min

1 min

1 min

SUPERSETT

Rep: 24

Pause: Opp til 30 sek

Markløft har jeg droppa på grunn av det tekniske aspektet. Veldig interessant å legge den til når teknikken til resten av øvelsene sitter!

Trenger gluteus mer aktivering, f.eks. via glute bridge eller holder det med knebøy og bulgarerne?

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/8910-kommentarer-til-dette-programmet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min erfaring er at markløft er en lettere øvelse å mestre enn knebøy. Kanskje mer sammensatt, men færre hindre på veien i forhold til bevegelighet. Sikkert delte meninger om dette. Programoppsett liker jeg ikke å uttale meg om da det er tusen ulike meninger uansett, men tåhev i et fullkroppsprogram blir bortkastet synes jeg. For min del gir også knebøy nok juling på bakside lår, og ville ikke hatt med leg curl i tillegg. Men det er mange gode øvelser her, så bra fremgang blir det nok uansett:)

Sørg for at jenta klarer å gå ordentlig dypt på knebøyen, som han over nevner, vil jeg si at det er vanskeligere å utføre en ordenlig dyp knebøy (For mange), en markløft. Selv tok jeg det veldig fort og lett, men mange av kompisene mine som ikke har sjangs på noen av de.

Ellers så programmet ganske greit ut, selvom mange kan nok si mer om det enn meg. Mye baseøvelser ihvertfall:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...