Gå til innhold

Biorytme dietten


Robin CBB

Anbefalte innlegg

Hei, lurte på noe ang biorytme dietten, leste litt om det nå og dette er noe jeg vil prøve, men er ikke sikker på om jeg har skjønt det, spiser nå sånn her(skal ned i fettprosent, 179cm - 79kg)

M1: 70g havregryn+40g whey+vitaminer+glutamin

m2 og 3: 150g kylling+brokkoli+40g ris

M4 rett etter trening: 50g whey+glutamin og 20 g carbo fuel

M5: 150g kylling+brokkoli+40g ris+1 ss udos

M6: 50g casein+1ss udos+zma

Hatt god fremgang med dette men vil prøve noe nytt, men opplever at jeg lett blir litt slapp/trøtt etter ris og havregryn.

på biorytme skal man flytte fett til tidlig på dagen og karb til kveld etter det jeg har lest, blir det da sånn her?

M1: 40g whey+1ss udos

M2: 150g kylling+1ss udos+grønnsaker eller 4 egg og grønnsaker

M3 (før trening): 40g whey + frukt

M4: 50g whey + 40 carbo fuel+ glutamin, evt. en banan hvis jeg kjører litt cardio i tillegg

M5: 150g kylling+grønnsaker+fett

M6: 50g casein og 150g ris+zma

Og hva gjør jeg på dager jeg ikke skal trene? :)

Har jeg da forstått dette riktig? eller er jeg helt på jordet? :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sånn spiser jeg :

M1: Skyr, 15 g valnøtter og 20 g protein

M2:stor salat og en boks med tunfisk

M3: Biff med salat/grønnsaker

Før trening: bcaa + fruktsalat

Etter trening: Smoothie med frossne bær, banan og 20 g protein.

M4: 1 boks med tunfisk, salat og en grov lefse + 60 g havregrøt / 40 g søtpotet/ 40 g ris & 150 g kjøtt

Btw Er jente : 156cm & 56,9kg

Så tror du er inne i riktig tanke der ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M1: 40g whey+1ss udos

M2: 150g kylling+1ss udos+grønnsaker eller 4 egg og grønnsaker

M3 (før trening): 40g whey + frukt

M4: 50g whey + 40 carbo fuel+ glutamin, evt. en banan hvis jeg kjører litt cardio i tillegg

M5: 150g kylling+grønnsaker+fett

M6: 50g casein og 150g ris+zma

Og hva gjør jeg på dager jeg ikke skal trene? :)

Har jeg da forstått dette riktig? eller er jeg helt på jordet? :p

Du har forstått det ja. Men du må ikke nødvendigvis kutte 100% på karbohydrater i de første måltidene. Det er ok å ta f.eks en liten frukt til de tidliggere måltidene også. Ville startet å redusere fett i M5 og innført litt av karbohydratene der når du spiser så mange måltider til dagen.

På hviledager spiser du likt bortsett fra måltidene før og etter trening.

Vil også anbefale fast mat f.eks en boks CC til M1 istedetfor whey og bruke fisk eller selolje istetdetfor udos. Ville også valgt frukt som karkilde etter trening istedet for carbo fuel. Bedre metthetsfølelse og vitaminer på kjøpet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar begge to :) så jeg skal kutte ut måltid 3 og 4 dager jeg ikke trener? eller skal jeg bare spise litt protein og bitte litt karb der? :)

Spiser CC og fisk osv også, bare satt opp kylling og whey som et eksempel :D

Siden du har 6 måltider på treningsdager ville jeg bare kuttet M3 og spist protein + fett i M4 (eller det blir jo M3 da...). Men du må gjerne kutte ned til 4 måltider på hviledager om du foretrekker det. Selv spiser jeg 5 måltider på treningsdager og 4 på hviledager, men regner da ikke shake før trening som måltid siden jeg kun tar 7 gram BCAA og 100 gram juice.

Poenget er bare at på hviledager spiser du ikke karbohydrater før på kvelden (siste eller to siste måltider).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dropp glutamin, bytt ut Udos med en maritim omega-3-kilde. Hva er hensikten med carbo fuel? ZMA er jeg også usikker på, men det har jeg ikke satt meg inn i.

Men folkens, er det virkelig nødvendig å gjøre ting så komplisert? 25 gram av X og 40 gram av Y i måltid A og D...

Kan man ikke bare spise det man har lyst på uten å planlegge så veldig mye på forhånd?

Det viktige er totallinntaket av makronæringsstoffene - ikke når man spiser dem, hvor mye man spiser om gangen, måltidssammensetning osv.

Jada, man kan sikkert få 2 % bedre resultater ved å gjøre alt helt perfekt, men er det virkelig verdt alt hodebryet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dropp glutamin, bytt ut Udos med en maritim omega-3-kilde. Hva er hensikten med carbo fuel? ZMA er jeg også usikker på, men det har jeg ikke satt meg inn i.

Men folkens, er det virkelig nødvendig å gjøre ting så komplisert? 25 gram av X og 40 gram av Y i måltid A og D...

Kan man ikke bare spise det man har lyst på uten å planlegge så veldig mye på forhånd?

Det viktige er totallinntaket av makronæringsstoffene - ikke når man spiser dem, hvor mye man spiser om gangen, måltidssammensetning osv.

Jada, man kan sikkert få 2 % bedre resultater ved å gjøre alt helt perfekt, men er det virkelig verdt alt hodebryet?

Det handler ikke bare om vekt/fett oppgang og nedgang. Veldig mange føler seg mer opplagt på dagtid og sover bedre om natten når de følger biorytme-dietten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det handler ikke bare om vekt/fett oppgang og nedgang. Veldig mange føler seg mer opplagt på dagtid og sover bedre om natten når de følger biorytme-dietten.

Men får de ikke vondt i hodet av å veie opp 35 gram nøtter som skal inntas i måltid 3 klokken 15:45?

Dette er overkomplisering av ting som betyr veldig lite :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men får de ikke vondt i hodet av å veie opp 35 gram nøtter som skal inntas i måltid 3 klokken 15:45?

Dette er overkomplisering av ting som betyr veldig lite :)

Kan fint følge biorytme uten å veie alt og spise på spesifikke klokkeslett. Det handler om å fokusere på fett tidlig på dagen og karb sent på dagen, trenger ikke være så veldig komplisert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men folkens, er det virkelig nødvendig å gjøre ting så komplisert? 25 gram av X og 40 gram av Y i måltid A og D...

Kan man ikke bare spise det man har lyst på uten å planlegge så veldig mye på forhånd?

Det viktige er totallinntaket av makronæringsstoffene - ikke når man spiser dem, hvor mye man spiser om gangen, måltidssammensetning osv.

Jada, man kan sikkert få 2 % bedre resultater ved å gjøre alt helt perfekt, men er det virkelig verdt alt hodebryet?

Nå er det veldig mange som har fått gode resultater av å spise fett tidlig på dagen og karbohydrater på kvelden. Dette har ikke kun med en viss prosentandel bedre næringspartisjonering i kroppen, men også med at blodsukkeret holdes mer stabilt og man trigger ikke like mye sultfølelse på en slik diett.

Hvor nøyaktig antall gram planlegges leser jeg selv som en retningslinje. Om man en dag spiser bare 30 gram protein i et måltid og 50 i neste mens man egentlig planla 40 i begge betyr selvsagt ingenting.

ZMA hjelper for å forhindre muskelkramper og gir bedre søvn (og mer spennende drømmer :D )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...