Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

nei. karbohydrater.. les psmf artikkelen....

Karbohydrater,,,?

men nei, nøtter, oljer, egg og andre matvarer som inneholder en del fett skal man ikke spise på PSMF. Det eneste du SKAL innta er ca 10 ml omega-3(eks selolje) per dag.

I tillegg skal du holde deg unna alt du klarer av karbohydrater. Dvs frukt, karbrike grønnsaker, rotfrukter og selvsagt pasta, korn, ris osv.

Siden dette er en ekstremdiett, og ikke noe du skal belage deg på å gå på i flere mnd er det rett og slett "bare" å spise rene proteinkilder (kyllingfilet, litt karbonadedeig, svinefilet, biff, reker, andre skalldyr, kesam, noe Cottage cheese...) og deretter fylle på med grønnsaker slik at du blir mett til måltidene.

Hold deg også unna dressinger, krydderblandinger o.l.

Lykke til :)

Gjest Ukjent666
Karbohydrater,,,?

men nei, nøtter, oljer, egg og andre matvarer som inneholder en del fett skal man ikke spise på PSMF. Det eneste du SKAL innta er ca 10 ml omega-3(eks selolje) per dag.

I tillegg skal du holde deg unna alt du klarer av karbohydrater. Dvs frukt, karbrike grønnsaker, rotfrukter og selvsagt pasta, korn, ris osv.

Siden dette er en ekstremdiett, og ikke noe du skal belage deg på å gå på i flere mnd er det rett og slett "bare" å spise rene proteinkilder (kyllingfilet, litt karbonadedeig, svinefilet, biff, reker, andre skalldyr, kesam, noe Cottage cheese...) og deretter fylle på med grønnsaker slik at du blir mett til måltidene.

Hold deg også unna dressinger, krydderblandinger o.l.

Lykke til :)

what?

Annonse

Begge to har rett.

Dog kommer det annpå hva slags nøtter du spiser.

Alle er fulle av fett, og litt karbohydrater, noen har også meget høyt karbohydrat innhold. men igjen kommer det annpå type nøtter.

Men som sagt ovenfor, så må du nok bare gi slipp på nøttene når du går på PSMF ;)

Takk for supre svar! Åh jeg er avhengig av mandler.. Menmen, får vel gi slipp en ukes tid:/

Hva med grønnsaksjuice? Forsvinner mye av karbohydratene når du juicer de?

Grønnsaksjuice = gulrøtter mm?

I såfall. nei..

Og er det bare snakk om én uke så gjør det så enkelt som mulig!

Kylling + brokkoli = ferdig! :p

• 2 måneder senere...

Det kommer helt an på bærene. Kjøper du frosne bringebær fra coop f.eks. inneholder de ganske mye karbs, så mengden bær blir veldig lav. Nesten ikke verdt det :) Støtter det CamillaLor skriver - gjør det enklest mulig: kyllingfilet og brokkoli/agurk. En må rett og slett bare se på mat som kun næring og ikke noe gourmetmåltid. :)

Gjest Jester

Det er snakk om så kort tid en slik diet skal vare at om man ikke klarer seg uten en neve mandler eller noen frosne bær så er det kanskje ikke rette dietten?

PSMF - Den sunneste ekstremdietten - Fitnessbloggen

Understreker "ekstremdietten", blir det for strikt så får man heller velge en annen tilnærming som gir samme resultat over lengre tid

Annonse

Gjest Jester
Jeg tenkte bare på å lage en fluff, og lurte på om jeg kunne tilsette bær, men nå dropper jeg det :) Er så lei av kylling at jeg sliter med å spise det, men jeg får bare tvinge det i meg. Takk for svar! :)

Du får bare holde ut og lykke til, ellers har du jo selvfølgelig kalkun, mager fisk og de magreste stykkene storfe

Nøtter er ekstremt energitette (typisk rundt 600 kcal/100g). Hvis jeg hadde vært på en diett der man skal ligge i ganske stort kaloriunderskudd tror uansett jeg hadde valg å begrense inntaket av nøtter, selv om de er en god kilde til fett f.eks. Denne usle mengden med nøtter utgjør jo faktisk en betydelig andel av mitt daglige energibehov. Det finnes jo langt mer mettende matvarer å "spandere" 600 kcal på :)

Nå er ikke jeg på diett da, og nøtter er omtrent det beste jeg får. Så jeg koser meg med min daglige dose :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...