Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei! :)

Jeg er ei jente på 17 år som i dag trener styrke med kardio og/eller intervall 3 ganger i uka, i 1 - 1,5 timer per gang. Målet mitt er å få bort flesket på magen, innsiden av låret og rumpa. Jeg tar som regel 3 sett med 10 -15 repetisjoner, og føler at dette fungerer bra for meg, men fordi jeg ikke ser noe fremgang spesielt på magen, lurer jeg derfor på om det er noe jeg kunne gjøre annerledes på de delene. De siste 3 ukene har jeg gått på piller for fat loss, og merker at de hjelper under selve treningen, men ikke på resultatet.

Jeg spiser ganske variert og er flink på å begrense meg. Det var en stund jeg telte kaloriinntak ved hjelp av en applikasjon til iPhone som heter ShapeUp, og fant ut at kaloriinntaket mitt er lavere enn anbefalt, men jeg vet ikke helt om jeg kan stole på dette programmet.

Det jeg da lurer på er:

1. Hvordan kan jeg trene for å få et raskere resultat?

2. Er det noe jeg burde gjøre annerledes?

3. Fins det en bedre metode å telle kaloriene på, og som er riktig?

4. Kan punktforbrenning være et alternativ for meg?

Håper noen kan hjelpe meg, og på forhånd takk! :)

Fortsetter under...

6. Jeg tar som regel 3 sett med 10 -15 repetisjoner, og føler at dette fungerer bra for meg, men fordi jeg ikke ser noe fremgang spesielt på magen, lurer jeg derfor på om det er noe jeg kunne gjøre annerledes på de delene.

5. De siste 3 ukene har jeg gått på piller for fat loss, og merker at de hjelper under selve treningen, men ikke på resultatet.

Jeg spiser ganske variert og er flink på å begrense meg.

Det jeg da lurer på er:

1, 2 og 6. Så lenge du trener fullkroppsprogram med gode øvelser de tre gangene i uka, så er det bra det du gjør nå. Men jeg ville tatt litt færre repetisjoner per sett.

4. Nei :p. Du kan ikke punktforbrenne.

5. De pillene er nok ikke verdt pengene.

Jeg er ei jente på 17 år som i dag trener styrke med kardio og/eller intervall 3 ganger i uka, i 1 - 1,5 timer per gang. Målet mitt er å få bort flesket på magen, innsiden av låret og rumpa. Jeg tar som regel 3 sett med 10 -15 repetisjoner, og føler at dette fungerer bra for meg, men fordi jeg ikke ser noe fremgang spesielt på magen, lurer jeg derfor på om det er noe jeg kunne gjøre annerledes på de delene. De siste 3 ukene har jeg gått på piller for fat loss, og merker at de hjelper under selve treningen, men ikke på resultatet.

Jeg spiser ganske variert og er flink på å begrense meg. Det var en stund jeg telte kaloriinntak ved hjelp av en applikasjon til iPhone som heter ShapeUp, og fant ut at kaloriinntaket mitt er lavere enn anbefalt, men jeg vet ikke helt om jeg kan stole på dette programmet.

Det jeg da lurer på er:

Håper noen kan hjelpe meg, og på forhånd takk! :)

1. Så lenge du har framgang på trening (løfter tyngre vekter og øker muskelmasse) trenger du ikke endre på noe. Det er når framgangen stopper helt opp at noe bør justeres. Du kan da for eksempel gå over til å trene en 2-split 2 ganger i uka. En tung økt overkropp, en tung økt underkropp, en lett økt overkropp, en lett økt underkropp. 4-6 reps på den tunge dagen og 10-15 reps på den lette dagen.

2. Hvis du vil fjerne mer fett må du enten spise mindre kalorier eller øke kaloriforbruket. Det enkleste er å kutte litt på inntaket. 200 kcal er nok å kutte i første omgang. Man vil ikke få resultater over natten, så tolmodighet er viktig. Ikke gjør store endringer om gangen.

3. 1g protein = 4 kcal, 1g karbohdrat = 4 kcal, 1g fett = 9 kcal. Det enkleste er å bruke programmer som Mat på data eller Somebody.no for å regne ut kaloriinntaket. Skriv ned hva du spiser i løpet av en dag her så ser vi om noe bør endres.

4. Nei det går ikke.

1, 2 og 6. Så lenge du trener fullkroppsprogram med gode øvelser de tre gangene i uka, så er det bra det du gjør nå. Men jeg ville tatt litt færre repetisjoner per sett.

4. Nei :p. Du kan ikke punktforbrenne.

5. De pillene er nok ikke verdt pengene.

Du glemte 6. Det finnes ingen snarvei :)

Jeg er ei jente på 17 år som i dag trener styrke med kardio og/eller intervall 3 ganger i uka, i 1 - 1,5 timer per gang. De siste 3 ukene har jeg gått på piller for fat loss, og merker at de hjelper under selve treningen, men ikke på resultatet.

Ting tar tid kjære venn! Blir ikke store forandrigen på bare 3 uker, ta noen bilder av deg selv og sjekk framgangen om 3 månder +[

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...