Gå til innhold

Sideflesk


Gjest protob

Anbefalte innlegg

Gjest protob
Men du kan ikke sammenligne deg med han, eller noen andre, for du er ikke han. Men prinsippene gjelder for alle, mer muskler = lavere fettprosent. Og lavere fettprosent = leanere utseende.

så jeg burde ikke kuttet ut joggingen helt ? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest protob
En ting må du virkelig forstå, muskler er det som gjør forskjellen mellom:

skinny-blond-boy.jpg

Og dette:

1275632194_98151462_1-SUPPLIMENT-365-THE-FITNESS-SHOP-pimpri-chinchwad-1275632194.jpg

Begge kan ha like "lite" fett på kroppen, og se ut som to forskjellige verdner. Hvis du veier 64 på 1.80 burde du ikke engang vurdere å gå noe ned i vekt, men bygge muskelmasse.

men magen min er ikke stram i det hele tatt? er det jeg spør om. er grunnen til at jeg har så mye fett på sidene fordi at jeg har for høyfettprosent eller må jeg bare trene deadlifts, knebøy altså basics ? for jeg har fortsatt 3 byllringer når jeg sitter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ukjent666
men magen min er ikke stram i det hele tatt? er det jeg spør om. er grunnen til at jeg har så mye fett på sidene fordi at jeg har for høyfettprosent eller må jeg bare trene deadlifts, knebøy altså basics ? for jeg har fortsatt 3 byllringer når jeg sitter

Du vil vel nesten alltid få "ringer" når man sitter.... Med mindre du sitter på en merkelig måte.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest protob
Du vil vel nesten alltid få "ringer" når man sitter.... Med mindre du sitter på en merkelig måte.. hehe

jaja, selvfølgelig. men poenger et at det er 3 stk. og at jeg har ikke synlige magemuskler i det hele tatt, så burde vell fortsatt å trene kardio for å få vekk magefettet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så jeg burde ikke kuttet ut joggingen helt ? :)

Selvfølgelig trenger du ikke å kutte ut kardio helt, men det er ikke noe vits i å trene masse intens kardio når du er på et kaloriunderskudd. Enten så fikser du kaloriunderskuddet ved hjelp av å spise mindre, eller så skaffer du deg et kaloriunderskudd ved å trene kardio. Problemet ditt er at du mest sannsynlig ikke har så veldig store magemuskler ettersom du veier såpass lite til å være 180cm.. Så jeg tror du vil gjøre deg selv en tjeneste å trene styrke, både baseøvelser som markløft, knebøy, benkpress og chins, men også mageøvelser.. Ikke time inn og time ut med sit-ups, men tyngre øvelser på samme måte som andre øvelser for å bygge størrelse...

Jeg vet mange liker morgen-kardio, men da er det snakk om hurtig gange, ikke bakkeløping og andre harde økter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaja, selvfølgelig. men poenger et at det er 3 stk. og at jeg har ikke synlige magemuskler i det hele tatt, så burde vell fortsatt å trene kardio for å få vekk magefettet?

Det er nesten umulig (ihvertfall veldig vanskelig) å trene bort magefettet nok til å få skikkelig flat mage hvis du ikke har nok muskelmasse til det. Med så lav vekt som du har så vil kroppen veldig fort motarbeide deg og tviholde på fettet for å ikke miste alle fettreservene. De som har skikkelig skinnypack har det som regel genetisk uten at de har trent seg til den. Bare se hvor få idrettsutøvere i utholdenhetsidretter som faktisk har sixpack.

Trener du et skikkelig styrkeprogram, og legger opp til en sakte vektoppgang (0,5-2 kg i måneden) så vil du fort se at det er muskler du legger på deg og ikke mer fett og kroppen vil etterhvert se strammere og mer atletisk ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest protob

Fikk ett temmelig greit svar her på en annen side: Her må du jobbe med tre ting:

- Styrketrening på store muskelgrupper (lår, rumpe, bryst og rygg)

- Kondisjonstrening, gjerne av en relativt intensiv karakter og varighet på over 20 min.

- Kosthold! Dette er nok det viktigste for å få bort sideflesket.

Så basisøvelser er nøkkelen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt i en kombinasjon er nøkkelen.

Det holder ikke å bare gjøre en av tingene, du må få alt inn, det finnes ingen snarveier.

Når du er så liten som du er, så burde du ikke tenke på intense cardioøkter, prøv å øk muskelmassen med å spise mye og gode proteiner, tren tunge baseøvelser som de som er nevnt ovenfor.

Å være tynn uten muskler ser ikke mye fet ut skal jeg si der, vært der selv og skal aldri tilbake for å si de sånn. :thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...