Gå til innhold

Treningsprogram og kosthold


nj90

Anbefalte innlegg

Hei! Er en jente på 20 år, ca 157 høy og 53 kg.

Har lyst å stramme opp kroppen, dvs. flatere mage, mer markerte bein/armer/rygg ja igrunn alt, i tillegg til en fin, større rumpe:-)

Sånn idag så er vell kroppen min sånn helt grei.. Har litt mage, og igrunn liten rumpe, ellers er kroppen sånn normal. Og siden eg er ganske fersk på treningsfronten, har bare trent sånn litt her og der liksom, så trenger eg hjelp til å sette opp ett treningsprogram som passer for det eg vil oppnå, i tillegg til et godt kosthold:-)

Håper på svar:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg er ganske fersk selv, men har fått et treningsprogram av en venn der jeg alltid varmer opp på tredemølle i 5 - 15 min, for så å trene styrke i hele kroppen som fordeles på 3 dager, og avslutter med gåing, jogg eller intervall. Jeg kjører da 10 - 15 repetisjoner på 3 sett, og passer på å kjenne at det brenner skikkelig i musklene. Husk å alltid trene begge sidene av hva du trener. Altså hvis du trener mage, bør du trene rygg like mye.

Etter å ha lest en del stoff på nettet, ville jeg heller tatt et par intervalløkter etter styrketreningen, istedetfor cardio, da det forbrenner både mer kalorier og fett.

Kosthold kan jeg nok ikke gi deg noe godt svar på, men å spise sunt med proteiner i, gjør seg godt!

Lykke til ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest protob

Vell spis mye kylling, grønnsaker, frukt, fisk, magert kjøtt og drikk masse melk! Jeg ville vell trent 3 - 4 ganger i uka, gjerne jogge en av de. Trene intensivt med knebøy, sittende biceps, mageøvelser for eksempel. Ikke så tunge vekter, og rundt 8 til 15 rep x 3. (repitisjonene kommer jo annpå vekten) :) håper det var til noe hjelp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar :) Da har eg vertfall noe å gå utifra, og det hjelper mye :)

Er ikke noe fornøyd med magen i det hele, og sommeren er jo rett rundt hjørne.. Har lurt litt på å kjøre den PSMF dietten i 2 uker, men er litt usikker på om det er ett så bra alternativ.. :meh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det varierer nok fra person til person, og hvor mye du vil dette :) Ellers er det et godt fremskritt å spise mindre, slik at magesekken minsker også. Kan hende du føler deg litt sulten de første dagene, men etter det vil det føles bra! På den måten får du også i deg mindre karbohydrater, og får derfor "mindre" å forbrenne:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, sliter liksom litt med motivasjonen! Er flink i ett par uker, så dabber det bare av :) Tenkte å kjøre den dietten for å få litt kjapp endring (forhåpentligvis), som sikkert hjelper litt på motivasjonen.. Motiverer å se ting endre seg :)

Eg tror eg vil prøve den ett par uker å se, har du prøvd den/eller vet om noen som har rpøvd den? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ser den! :)

Nei jeg kjenner ingen som har prøvd den, men jeg leser en blogg av ei som bor i nærheten av meg, og hun er storfornøyd med den og ser ut som hun lager masse godt og lager nye kombinasjoner:) Hun har sett forandringer (nå vet ikke jeg hvor lenge hun har hatt denne dietten), og dansa bellydance(lite "kurs" som du finner på youtube) hver dag, da d er fint for magemusklene. Jeg er også slik at jeg vil se forandringer fort, og kunne gjerne prøvd en diett, men jeg er redd d vil ta for stor plass i livet mitt, da jeg har nok å drive med som d er. Jeg har som sagt ikke mye peiling på kosthold, og vil derfor heller ikke anbefale noenting for deg :/

Men d skader vel ikke prøve hvis en har muligheten? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei :) har du link til bloggen hennes? Kan sende den på pm om du vil:)

Ja, det er det eg og tenker.. Synes kanskje det blir litt for masse, når eg har skule, jobb og alt dette utenom! Men synes den dietten så ganske enkel ut (med tanke på matlagingen) Kan jo lage det meste om kvelden til dagen etterpå :) Men hadde vært fint med noen oppskifter, så det ikke blir det samme hver dag! Og utifra sånn som eg forsto så er det bare 4 måltider til dagen(?)

Er igrunn ganske småspist, helt til eg skal begynne med noe som dette.. DA er eg sulten DA:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...