Gå til innhold

Anbefalte innlegg

det som må til er å bytte ut frossenpizza ol. med sunn mat. har holdt vekta bare med trening før, og da har det gått mye dritt inn i postkassen.

skal prøve tipset med mye grønnsaker(er jo godt) og protein rik mat. lunsj kan være en yt eller noe. den skal inneholde litt proteiner..........Nå drikker jeg egentlig bare vann hvis jeg blir litt sulten, så forsvinner sulten ganske så fort.

med min jobb så kan jeg ikke spise 3-4 ganger i løpe av arbeidsdagen. jeg kan, men velger og ikke gjør det...... ;)

Fortsetter under...

Du trenger ikke spise ofte. Det er vel en myte at man må det - som så mye annet. Det viktigste er at du spiser i et mønster som passer deg. Om det betyr 1500 kcal til middag og 500 fordelt på to andre måltider i løpet av dagen, så er det helt ok.

Ta en og en ting om gangen. Gjør små ting til en vane. Plutselig er du den som rasker med deg sukkererter i butikken i stedet for en sjokolade. Innfør ting litt og litt og ikke ta alt på en gang. Frossenpizza? Ok, det, men spis litt mindre og fyll opp resten av magen med salat. Neste gang lager du kanskje pizzaen selv. Den sjuende gangen begynner du kanskje å eksperimentere med alternative ingredienser i bunnen og sånn. Før du vet ordet av det handler du mer på iherb enn du gjør på Rema. :p

Du trenger ikke spise ofte. Det er vel en myte at man må det - som så mye annet. Det viktigste er at du spiser i et mønster som passer deg. Om det betyr 1500 kcal til middag og 500 fordelt på to andre måltider i løpet av dagen, så er det helt ok.

Ta en og en ting om gangen. Gjør små ting til en vane. Plutselig er du den som rasker med deg sukkererter i butikken i stedet for en sjokolade. Innfør ting litt og litt og ikke ta alt på en gang. Frossenpizza? Ok, det, men spis litt mindre og fyll opp resten av magen med salat. Neste gang lager du kanskje pizzaen selv. Den sjuende gangen begynner du kanskje å eksperimentere med alternative ingredienser i bunnen og sånn. Før du vet ordet av det handler du mer på iherb enn du gjør på Rema. :p

Skulle ønske noken sa akkuratt ditta til meg for 3 mnd sida når eg prøvde å gå fra å spise sjokolade til lunsj på skulen til skjeve med ost (som eg TRUDDE var supersunt og bra!)

No derimot spiser eg nesten ikkje brød lenger (mest fordi eg får oppblåst mage av det), og har bytta ut sjokoladen med mager kesam/CC/mager vaniljekesam + epler med kanel !!

Poenget mitt er då at ting kommer gradvis. Man kan ikkje lære ALT på en gang. Det kommer etter kvart ! :) kunnskapen om kas mat som er riktig å spise, øvelsane som gir best effekt på din kropp, osvosv.

EDIT: må berre legge til at eg fortsatt er langt ifra " i mål " sjølv, og det er masse eg mangla kunnskap på, men sammenligner man meg no og meg for 3 mnd sida skulle man trudd noken hadde bytta ut hjernen min!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...