Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!!! Trenger litt hjelp og tips til videre gjennomføring...

Tok en kroppsanalyse i dag..

der jeg tok utgangspunk i en fett% på 15.

Alder: 24 Høyde 1.59 vekt 60,5 kg Bmi 23.9 BMR: 1480kcal

Fett% 18.2

Fettmasse 11.0 kg

FFM 49.5 kg

TBW 36.2kg

Jeg må altså miste 2,3 kg fettmasse for å komme ned i 15%

Er dette dårlig igrunn??

Har en del synlig muskler og er i god form, trener hard styrke..

men trenger litt hjelp med kostholdet for å nå mitt første mål og kan e klare det på 1mnd til 2??

trener 3 til 5 dager i uken kommer ann på barnevakt og jobb...

Jeg spiser ikke hvittmel, sukker og det der..

men event hva slags diett jeg burde prøve??

hmmm.. håper på noen svar :))))

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/8691-body-analyser/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!!! Trenger litt hjelp og tips til videre gjennomføring...

Tok en kroppsanalyse i dag..

der jeg tok utgangspunk i en fett% på 15.

Alder: 24 Høyde 1.59 vekt 60,5 kg Bmi 23.9 BMR: 1480kcal

Fett% 18.2

Fettmasse 11.0 kg

FFM 49.5 kg

TBW 36.2kg

Jeg må altså miste 2,3 kg fettmasse for å komme ned i 15%

Er dette dårlig igrunn??

Har en del synlig muskler og er i god form, trener hard styrke..

men trenger litt hjelp med kostholdet for å nå mitt første mål og kan e klare det på 1mnd til 2??

trener 3 til 5 dager i uken kommer ann på barnevakt og jobb...

Jeg spiser ikke hvittmel, sukker og det der..

men event hva slags diett jeg burde prøve??

hmmm.. håper på noen svar :))))

Hei!

Tok InBody analyse selv idag!

alder 23

vekt 63,2

BMR 1604kcal

Fettprosent 9,6

Fettfri kroppsmasse 56kg

Det er de eneste punktene jeg husker i hodet nå..

Ift. kroppsfett så er mellom 18 og 28 vanlig for kvinner, så du ligger på det laveste ift det som er vanlig, hvilket vil si ganske lavt.

PSMF dietten er vel det beste for å miste fett% raskest mulig.. Husker du forresten hvor mye du hadde på det farlige fettet rundt organer? Dette er også en viktig faktor.. BMI derimot skal du ta med en stoor klype salt, da dette ikke tar hensyn til verken, benbygning, muskler, fett eller noe.. Kun forholdet mellom høyde og vekt..

Om du skal prøve PSMF les gjennom nøye og kalkuler deg frem til riktig mengde for akkurat deg.. Jeg har for mye intoleranser og drit så jeg har laget mitt eget lille kosthold som jeg prøver å følge.. Noe som forsovidt funker bra :) Unntatt at det blir utrolig kjipe matvaner... Finn noe du trives med over lengre tid og bruk tid på å finne det som passer deg og din kropp både i forhold til resultater og trivsel :)

Gerilja trening på morgen før frokost er også effektivt ;) En kopp sterk kaffe og så en økt Gerilja før en solid frokost er gull ;)

Håper svaret mitt ga deg noe :)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/8691-body-analyser/#findComment-309729
Del på andre sider

Bra kroppsanalyse på deg da :) lav fettprosent :)

Har lest litt om PSMF virker jo interesant, men jeg er der at jeg må ha havregrøten min på morran og der ryker jo karboinntaket med engang :p selvfølgelig går jo ann å gi det en prøve.. men må jo få det til å passe inn med arbeidsdagen min og ;)

Kan jo ta ett eks på hva jeg spiser på en dag... Shake pluss glutamin kl 0500 kl 0800 på jobb havregrøt med vann pluss ett egg halv 12 omelett eller salat. en frukt kl 2 middag blir kjøtt/fisk med grønnsaker.. protein smoothie på kvelden eller cottagechees med lett syltetøy... spiser en del nøtter og så kan være der problemet ligger med kcal mengede ;) noe må justeres på her tydligvis.. :)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/8691-body-analyser/#findComment-309781
Del på andre sider

åjj det var lite mat ;p heheh.... Dagen min ser ca slik ut:

Frokost: tunfisk og ris med magerkesam

snack: Skyr bringebær

etter trening (om jeg får til på morgen) : 1/2 l Oboy, en pakke med snack a jack

etter dusjen: Karbonadedeig og ris med ananas og avokado og mager kesam

Lunsj: Salat med kylling eller karbonadedeig

snack: 1 beger med Magerkesam vanilje og 1 ss hemp frø!

Middag: En form for fugl eller kjøtt og grønnsaker

Kvelds: Magerkesam

+/ - mer kjøtt og mer kesam og mer grønnsaker :) Jeg spiser MYE mat.. Har kuttet litt ned på mengde nå da jeg har en tendens til å bli FOR mett!! Spiste ca 400g kjøtt 4-5 ganger om dagen, men kuttet ned til 150-200 per måltid. :(

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/8691-body-analyser/#findComment-311917
Del på andre sider

var det lite mat.. spiser jo hver 3 time.. :p hmmm... må finne en balanse der jeg ikke mister noe muskelmasse... vil jo bygge samtidig som fettprosenten blir mindre ;) ikke lett å bli klok på hvor mye jeg skal få putta i meg.. uten at det skal bli feil.. mye proteiner sørger jeg for hvertfall... håper jeg :D

Bra meny på deg :D Tenker du på kcal eller bare spiser du som du føler.. ser hvertfall på menyen at du har jo ikke for stort karbo inntak, bare det nødvendige :) O my god det var mye kjøtt... haha... høres jo mer riktig ut med 150 gr :p bruker du ikke proteinpulver?

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/8691-body-analyser/#findComment-313938
Del på andre sider

Ja men rutine på maten er bra!

Jeg har tatt en time hos ernæringsfysiolog, men eneste hjelpen jeg følte jeg fikk der var vel egentlig bare oversikt over hva jeg ikke kan spise ift intoleransene... Jeg har som sagt liiiiitt mange intoleranser så blir litt lite karbo pga det, men får jo i meg det jeg trenger da! Jeg tenker ikke på kcals i det hele tatt.. Spiser sunt og hva jeg tåler og til jeg blir mett :)

Ja er veldig kjekt og slippe å miste alle musklene man har jobbet for! Fett% ned - muskelmasse opp! ;) Det er tingen!

Nei bruker ikke proteinpulver, får i meg syyykt mye proteiner via kosten så det holder i massevis.. Jeg blir bare feit av proteinpulver uansett! ;( Drikker O´boy etter trening istedet jeg ;D det er beste restitusjonsdrikk med mindre man er ordentlig idrettsutøver med flere økter om dagen! Den Q-sjokolademelken er best i test og smaker farlig godt!! :)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/8691-body-analyser/#findComment-315181
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...