Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har sittet mange uker å vurdert nå om jeg skulle tørre å poste et innlegg her, men jo mer jeg leser her inne, jo hyggeligere ser dere ut til å være, so here it goes!

Jeg har hele livet vært glad i trening, men det har gått lite i styrketrening! Og etter et opphold på 4-5 (!!!) år nå, to barn og en rasert kropp, så gremmes jeg skikkelig over meg selv, og hvor mye jeg faktisk har latt meg selv forfalle! Har vel innsett det at jeg er nødt til å ta i et skikkelig tak å gjøre noe med det, problemet er bare det at jeg veit har ikke peiling på hvor jeg skal begynne!

For tiden går det mye i gruppetimer på senteret (type bodypump, spinning, styrke, bodycombat osv) og det er heller ingen tvil om at jeg trenger å gå ned i vekt! Har gått ned ti kg fra september til nå, men så har det stoppa helt opp! Prøver å trene hver dag, men i gjennomsnitt blir det ca annahver!

Hadde jeg bare hatt noen i omgangskretsen min som trener, men det har jeg altså ikke:huh: Så hvis det er en snill sjel her inne (eller flere), som kunne hjulpet meg igang, så hadde jeg blitt overlykkelig!!:D

Fortsetter under...

Standardsvaret vil nok være:

Tung styrketrening 3 ganger i uken og kondisjon 2 ganger i uken. Og gjerne gå 1 time hver dag om du har tid.

Når det kommer til styrke er det nok best å begynne med et fullkroppsprogram, med fokus på baseøvelsene som knebøy, kneløft, benkpress og militærpress.

Forslag til fullkroppsprogram:

Knebøy

Markløft

Benkpress

Militærpress

Enarmsroing over benk

Pull ups

Dips

Biceps curl

Planken

Ellers ville jeg ha begynt å bruke diett.no slik at du får loggført alt du spiser og får en viss idé over hva du egentlig putter i kroppen i løpet av en dag og hva det har å si i antall kalorier.

Du bør også få i deg ca 2-2,5 g proteiner x kroppsvekt. La oss si du veier 70 kg, da bør du få i deg ca 150 g proteiner hver dag. Spis mye ren mat som kylling, fisk og kjøtt, og unngå alt som er sammensatt som f.eks kjøttdeig, pølser, fiskepinner ol. Sånne produkter ofte "utvannet" og inneholder lite av det som er viktig ernæringsmessig.

Du bør også føre en loggbok over styrketreningen din fra økt til økt + kroppsmålene dine fra uke til uke. På den måten er du sikker på at du øker i antall kg du løfter og/eller antall repetisjoner og at det skjer noe med kroppen din som nedgang i cm.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...