Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Omega-3 kapsler av god kvalitet er ok, Udo's Choice er ikke like bra (Ikke bruk udos choice - Fitnessbloggen)

Det er ingen krise med den yoghurten altså, men det er bedre at alle måltider er fulle måltider. Det går fint å gå 5-6 timer mellom måltidene også så prøv deg litt fram.

Jeg blir så krisesulten etter 3-4 timer. Mest går det utover humøret (energidropp, blir sliten og sur). Skal jeg prøve å gjøre lunsjen større da? Legge inn litt mer fett, som avokado/nøtter/mer protein eventuelt?

Har en hel flaske Udo's stående. Damnit! Den er jo ikke akkurat på billigsalg, hehe.

Fortsetter under...

Limer inn oppdatert plan her, tullet sånn ovenfor:

Kl. 06:15 Før trening: Proteinkaffe:

15 gram proteinpulver (chocorite)

Kl 08:30 Frokost:

Eggsandwich:

2 egg, stekt i litt smør

Med skinke (4 påleggsskiver) og smeltet hvitost (lettost, 35 gram) på toppen.

Stekt sopp til.

Kl. 11:30 Lunsj:

Salat:

1 hardkokt egg

100 gram røkt laks

Tomat+agurk+paprika+salatblad

50 gram kikerter/etc

2 ss (45 g) kesamdressing (kesam+friske urter og hvitløk)

Kl. 15:00 Mellommåltid

15 gram proteinpulver i proteinkaffe (eller mer mat i lunsjen?)

Hjem for å gå tur med hunden.

Kl. 17:00-18:00 Middag

Kjøttboller av karbonadedeig (150 g), litt eg, løk, hvitløk, chili og krydder

Med hjemmelaget tomatsaus(150 g tomat, med litt lime, frisk koriander, rødløk og hvitløk)

Ovnsbakt søtpotet (200 gram) og rødløk (uten olje, blir fine og myke uansett)

Kl. 21:00 Kveldskos:

Smoothie av bringebær (100 g), jordbær (100 g), mager kesam (100 g) og hjemmelaget granola (25 g) på toppen.

Energi: 1563

Fett: 57,95

Karbohydrater: 104.19

Protein: 147.71

Riskake fungerer, men bruk gjerne frukt om du kan.

Ta velger jeg frukt. Smaker bedre :)

Hva tror du om planen ovenfor? Blir litt over 1600 med en frukt etter trening (trolig en liten banan).

Annonse

Ta velger jeg frukt. Smaker bedre :)

Hva tror du om planen ovenfor? Blir litt over 1600 med en frukt etter trening (trolig en liten banan).

Tror det blir bra. Gjør ingenting om du ender på 1700 kcal på dager du trener styrke og 1500 på dager med bare kardio trening.

Oooog, om jeg spiser en sen middagkveld (slår sammen), kan jeg spise sushi, med hvit fisk? :D

Absolutt :thumbsup:

Du bør forøvrig begrense/kutte ut jogginga under dietten og heller ta en intervalløkt i uken. Lange gåturer med hunden er imidlertid absolutt å anbefale. Det er bedre å bruke dobbelt så lang tid på å forbrenne de samme kaloriene med gåing som å jogge siden det ikke er noen negative bieffekter av å gå. For mye jogging øker kortisol nivåene i kroppen og gjør det vanskeligere å forbrenne fett, mens gåturer tvertimot reduserer stress og forbedrer restitusjonen.

Tror det blir bra. Gjør ingenting om du ender på 1700 kcal på dager du trener styrke og 1500 på dager med bare kardio trening.

Du bør forøvrig begrense/kutte ut jogginga under dietten og heller ta en intervalløkt i uken. Lange gåturer med hunden er imidlertid absolutt å anbefale. Det er bedre å bruke dobbelt så lang tid på å forbrenne de samme kaloriene med gåing som å jogge siden det ikke er noen negative bieffekter av å gå. For mye jogging øker kortisol nivåene i kroppen og gjør det vanskeligere å forbrenne fett, mens gåturer tvertimot reduserer stress og forbedrer restitusjonen.

Åhhh, men jeg elsker mine terapautiske, lange joggeturer. Nuvel. Skal høre på deg, som vet litt mer enn meg på det emnet. :)Men, når du sier intervalløkter, nå som det snart er sommer, kan jeg ta en 40 minutters løpetur i skogen, med intervalldrag? Det er noe av det beste jeg vet, rent treningsmessig. Løpe intervaller på små skogsstier that is. Bra for kropp og sjel.

Forøvrig setter jeg stor pris på dine råd og vink, disse kommer godt med. :)

What.. er dette sant? Så da er ikke jogging noe jeg bør satse på for å gå ned mer i vekt?? Juhu, fin unnskyldning til å ikke jogge.. :) Ikke meningen å kuppe noe tråd her, sorry :)

Åhhh, men jeg elsker mine terapautiske, lange joggeturer. Nuvel. Skal høre på deg, som vet litt mer enn meg på det emnet. :)Men, når du sier intervalløkter, nå som det snart er sommer, kan jeg ta en 40 minutters løpetur i skogen, med intervalldrag? Det er noe av det beste jeg vet, rent treningsmessig. Løpe intervaller på små skogsstier that is. Bra for kropp og sjel.

Forøvrig setter jeg stor pris på dine råd og vink, disse kommer godt med. :)

Ja, intervaller utendørs er et godt alternativ. Du finner gode tips om intervall trening på bloggen til Isabella Isabella Hanne Marthinsen | Intervalltrening

Nå skal det jo sies at alle er forskjellige, men for de aller fleste så lønner det seg å ikke overdrive kardio når en skal ned i fettprosent. Spesielt når det er de siste litt vanskelige fettdepoene som skal bort.

Ja, intervaller utendørs er et godt alternativ. Du finner gode tips om intervall trening på bloggen til Isabella Isabella Hanne Marthinsen | Intervalltrening

Nå skal det jo sies at alle er forskjellige, men for de aller fleste så lønner det seg å ikke overdrive kardio når en skal ned i fettprosent. Spesielt når det er de siste litt vanskelige fettdepoene som skal bort.

Siste vanskelige, tja, jeg er nok midt-på-treet når det kommer til fettprosenten. Skal legge ut formbilder i min logg senere i dag (skrekk og gru), så da kan du ta en titt. Sist jeg målte hadde jeg 24. Målet var å få det ned på 20, men kom nok ikke lengre enn 22. Hva jeg har nå er jeg veldig usikker på egentlig, men det er langt fra 22 foråsidetsånn :whistling:

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...