Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Da har det seg sån at jeg ikke har peiling på kosthold.

Jeg har begynt å trene.Trener 3-4 ganger i uka, 45-60 min. Varierer mellom utholdenhet og styrketrening.

Planen er å få bort noen kilo, samt å komme i mye bedre fysisk form.

Men jeg trener en diett, og jeg har viiirkelig ikke peiling!!

Så jeg hadde blitt veldig gla om noen kunne hjelpe meg det :)

Fortsetter under...

Det er mange her som kan hjelpe, men det forutsetter at du forteller litt mer om deg selv!

Høyde, vekt, alder, kjønn, målsetning osv :)

Er 165 cm, 67kg. 21 år. Jente. Målet mitt er å gå ned i vekt. Vet ikke helt hvor mye. Men kanskje 10 kg? Og få bedre utholdenhet.

Er 165 cm, 67kg. 21 år. Jente. Målet mitt er å gå ned i vekt. Vet ikke helt hvor mye. Men kanskje 10 kg? Og få bedre utholdenhet.

Okei! Vil bare si først og fremst- 10 kg høres nok litt mye ut, ikke tenk for mye på vekten! Bruk speil og målebånd for å måle fremgang :)

Et estimert kcal forbruk er satt til rundt 2200 kcal. Jeg ville da lagt meg på 1800 kcal- som gir et underskudd på 400 kcal om dagen.

Prøv å få i deg et proteininntak på rundt 1,8 - 2 g/kg- noe som tilsvarer 125 - 135 g protein. Hvordan du kalkulerer det resterende kostholdet, er opp til deg og hva du trives best med. Selv er jeg glad i å spise etter biorytmedietten. Det vil si at mesteparten av karbohydratene inntas på kvelden, og fett primært inntas tidligere på dagen. Biorytme dietten - MyRevolution

Ellers kan jeg bare anbefale deg å lese denne artikkelen til Børge: Health & Fitness Concept - Kosthold - MyRevolution

Korte trekk:

• baser kostholdet ditt på proteinrik og ren mat. Spis kjøtt, egg, cottage cheese, kesam osv. Suppler med mye grønnsaker og en del frukt.
  • Ikke unngå værken karbohydrat eller fett, men finn den fordelingen du liker best. Mange har dog en god opplevelse ved å fordele næringsstoffene i forhold til energiprosent likt- dvs ca 33 E% fra karbohydrat, 33 E% fra fett, og 33 E% fra protein- men det er bare en av flere måter å fordele det på.
  • Reduser mengden energitett mat, og da spesielt tomme kcal som raffinert hvetemel, sukker osv.
  • Lett i artikklene til fitnessbloggen, her står det mye bra!
  • Om du går inn på diett.no, kan du legge inn hva du spiser for å selv holde oversikt. :)

Lykke til :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...