Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er helt fersk på muskelbygging og vil ut fra feitekroppen og inn i en slankere og mer fit form. Litt info om meg. Jeg er 174 høy, kraftig bygg og var før jul 103 kilo. Etter kostholdsendring så er jeg nå 89 kilo. Målet er rundt 80 kilo. Trener kampsport 2 ganger i uka.

Det jeg ikke ønsker er å bli "feitsterk". Er det noe jeg bør tenke på i forhold til tilskudd, proteiner eller lignende? Burde jeg bli 80 kilo før jeg begynner å bygge muskler eller kan det kombineres? Noen som har vært der jeg er nå og har noen tips?

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/8613-er-tjukkas-vil-bygge-muskler/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke noe problem å kombinere styrketrening med en oppretthold nedgang i vekt og/eller fettprosent, dette er det først og fremst kostholdet som avgjør. Når du nå allerede har gått ned en del kilo, så kan det jo tyde på at du allerede er på rett vei der :) Om du er helt fersk med styrketrening vil du også se resultater veldig raskt, både på kroppen og framgangen på trening, og du vil relativt lett kunne bygge en del muskelmasse på et lite kaloriunderskudd. Litt avhengig av hvor mye du ønsker å trene, kan et fint sted å starte være et fullkroppsprogram som du trener tre-fire ganger i uka, med fokus på litt store, tunge baseøvelser. I tillegg er typen og mengden mat du spiser mye viktigere enn alskens tilskudd, så jeg ville først begynt med å få i meg nok kjøtt/egg/melkeprodukter/grønnsaker/frukt osv, på et fornuftig kaloriinntak. Forslag til programmer og øvelser finner du masse av både her på forumet, og i artikkelarkivet! :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...