Gå til innhold

Oppskrifter med proteinpulver


Anbefalte innlegg

Proteinpulver er mye brukt av mange. Det dukker stadig opp oppskrifter både her og der med proteinpulver som viktig ingrediens. Medlemmer sitter på gode oppskrifter på alt fra milkshake til kake, men å lete seg tilbake til ulike tråder og logger jeg har lest igjennom er ikke like lett.

Så hvis du sitter med supre oppskrifter på sjokolademelk, lefser eller annet godt som lages med proteinpulver, gjerne del dette her! Husk å ta med smak og merke på pulveret. Selv har jeg lite erfaring med dette, så som ny FB entusiast håper jeg mange bidrar så jeg og proteinpulveret kan eksperimentere på kjøkkenet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

har en oppskrift på lavkarbo rundstykker med soyaprotein :)

50 g mandler

60 g linfrø

150 g cottage cheese (tilsvarer en halv boks)

5 ss creme fraich

4 egg

3-5 ss olje

100-150 g soyaprotein

1 ss bakepulver

1.) Bland sammen mandler og linfrø og kjør det i blenderen så du får en fin melaktig masse. Gjør ikke noe om det er litt biter, personlig liker jeg å ha noe tygge motstand.

2.) Mos cottage cheesen sånn at det ikke er noe klumper. Bland det sammen med mandlene og linfrøene sammen med resten av ingrediensene. Begynn med å ta 100 g soyaprotein og tilsett mer etter behov. Deigen skal være klissete.

3.) Sett ovnen på 175 grader, over- og undervarme. Fordel deigen utover på en langpanne dekket med bakepapir. Bruk gjerne en spiseskje til å fordele det jevnt. Press deigklumpene ned, så de får en kjeksform. Er mulig og også fordele deigen i muffinsformer. La det stå i ovnen i 20 minutter og avkjøl på rist :)

Jeg er ekstremt glad i disse "rundstykkene". De blir ikke så meget store, men 2-3 stk er nok for å mette meg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Proteinfluff

100g frosne bær

1/2-1 banan

1/2dl melk

1-1 1/2 scoop proteinpulver

Kjør bær, banan og melk med en stavmikser eller i en blender til den er most. Tilsett proteinpulver:)

Proteinkakao

4dl melk

1 1/2-2dl vann

30g sjokoladeproteinpulver (helst chocorite fudge brownie)

2ss kakaopulver

2ss sukrin

Bland sammen og kok opp under omrøring.

Sjokokesam m/bakt banan

Mager kesam

Sjokoladeproteinpulver

Kakaopulver

1 Banan

Bland sammen proteinpulver og kakao i kesamen. Legg sammen med bananen i aluminiumsfolie og sett i ovnen til bananen er myk.

Sjokolademousse (hentet fra forumet)

2 eggehviter

2ss sukrin

2ss sjokoladeproteinpulver

1/2-1ss kakaopulver

1-2 gelatinplater/ts gelatinpulver utblandet i vann

En klype salt

Stivpisk eggehvitene. Bland forsiktig inn sukrin, proteinpulver, kakaopulver og litt salt, samtidig som du heller gelatinen inn med en tynn stråle. Fortsett å røre til du får en jevn og luftig konsistens. Sett i fryseren i 10-20 minutter.

Håper det hjalp!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...