Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg er en gutt på 26 år som er i det groveste laget. Dette har ført til att jeg sliter men null selvtillit og null selvrespekt. Alle forstår jo att dette fører ingenting bra med seg. Nå til dags dato så hater jeg meg selv, sliter med sosial angst, depresjoner, ingen sexlyst(dette går hardt utover forholdet med min samboer).

Jeg har lest opp og ned på dietter, kosthold, forskjellige kosttilskudd, protiner og div.

Men jeg blir aldri klok på dette, mange sider på nettet har forskjelige syn og meninger om ting.

Jeg har ingen håp eller planer om å bli modell, eneste jeg vil er å kunne se meg selv i speilet uten hate meg selv og kunne vise meg for samboern uten å være flau.

Som sagt jeg er 26 år, veier rundt 105 kilo og er 174 høy. Også av helsemessige grunner burde jeg gå ned, etter som hjerte problemer er noe som går igjen i slekten. Vil jo ikke ende opp som min mor som døde av hjertestans i en alder av 40. Har sett litt på PSMF dietten men vet ikke helt om det er bra for kroppen min. Jeg har viljen til å begynne å trene, har prøvd på egenhånd men får aldri noen tegn til resultater, og da mister jeg motet til å fortsette.

Jeg lever en dårlg livstil, jobber mye, spiser mye junk og er en sofa sliter.

Mitt spørsmål til dere p forumet er: Kan noen hjelpe meg med å sette opp ett kosthold og treningsprogram eller hjelpfulle tips. Jeg ber ikke dere sette opp progam på 4 måneder fremover men tips på hvordan jeg skal trene, spise for å oppnå resultater på en rask måte og hva slags typer kosttilskudd/protiner jeg burde benytte meg av.

Håper noen tar seg litt tid til å lese dette, evt hjelpe meg på vei.

Takker på forhånd, og er evig takknemelig for hjelpen

Mvh Steffen

Fortsetter under...

Det er veldig enkelt egentlig.

Kosthold: Kaloriunderskudd for å gå ned i vekt. Fokuser på proteinrik mat.

Trening: Bygg grunnstyrke med Rippetoes Starting Strength - Fitnessbloggen F. eks. dette programmet eller lignende. Øk vektene etterhvert som du blir sterkere.

Motivasjon: Gjør du ting riktig vil resultatene komme, og da vil motivasjonen følge med på kjøpet. Du må bare være litt tålmodig i starten. You have to grab life by the ( . ) ( . ) and squeeze:

Hei Steffen!

Et lite tips er å tømme huset for all usunn mat og ha kunn grønnsaker, frukt og kjøtt,fisk og kylling liggende.

På den måten vil du ikke hente ut d som frister mest når sulten kommer, som oftes er det mest usunne, og uansett hva du putter i munnen, vil da være sunt.

En annen ting, lag mat på forhånd, kvelden før du går å legger deg, slik at du har både frokost og lunsj og kanskje noe sunt snacks å tygge på i løpet av dagen. På den måten så kjøper du ikke junk food. OG VÆR STRENG med deg selv!!

Selv går jeg på lavkarbo diett der jeg verken spiser brød, pasta, ris eller poteter. Jeg er faktisk aldri sulten fordi jeg spiser nok av kjøtt og grønnsaker. Men dette er en vanesak, og jeg hadde prøvd det før, men kom meg ikke gjennom første uken fordi jeg la ikke nok jobb i matlagingen. Jeg var for opptatt sa jeg... men sannheten var at jeg ville heller se på tv eller sitte framfor pc'n istede for å gjøre det jeg skulle. Nå har jeg gått over 2 uker på dietten, og stortrives med den.

Gå på treningssenteret ditt og spør de som jobber der om de kan lage et program for deg. Fortell dem om det er noe som plager deg slik at dere kan jobbe rundt problemet.

Eksempel; jeg har fibromyalgi og har lett for å få betennelse i ryggen, skuldre og armer, så om det skjer trener jeg beina. eller sykler.. Hovedsaken er at du trener selv om du skulle ha litt vondt en annen plass en de muskler du trener.

Programmet du får hos treningssenteret er som regel gratis, og du burde fornye programmet hver 3-4 uke.

Og har du råd, så invister noen timer sammens med en personlig trener. Det er absolutt verdt det. Og ja, musklene dine kommer t å bli vonde og ømme de første gangene, men det blir bedre. Det kan jeg love deg!! og som jeg leste her en dag:

I can't promise you it's going to be easy, but I can promise you it's going to be worth it!

Lykke til Steffen. =)

har vært der du er, å du kan forandre det! bare ikke kast deg ut i et løp der du spiser på sultegrensen og løper rundt i gatene til du ser mannen med jåen! mange gjør dette, meg inkludert! Proteiner og grønnfor, samt en god porson styrketrening! å føler du at du møter veggen så er det mange med erfaring her! en start kan være å skrive ned hva du liker aller best av mat, ikke tenk på innhold, bare skriv ned den beste maten du kan få på bordet. etterpå går du inn og forandrer innhold slik at det blir sundt! hvis du legger det ut her får du mange tips på sunne forandringer. Det nytter jo ikke å spise mat som smaker hoppetau bare for å gå ned i vekt!

Ser ut som om du får masse gode tips her, så jeg vil bare gi deg en liten ting ekstra. Les denne, står masse nyttig her: Health & Fitness Concept - Kosthold - MyRevolution

Ang. trening så vil jeg også anbefale starting strength, men få noen på treningssenteret til å lære deg øvelsene :) For min del var det veldig greit å bare trene 3 ggr i uka, var akkuratt det jeg klarte å få til da. Etter en stund blei det mer og mer morsomt og jeg veldig gira på å trene. Syntes 3 ggr var for lite, så da ble det 4 styrkeøkter i uken + svømming.

Når jeg blir frustrert, sinna, deprimert, tar jeg meg en gåtur for meg selv. Tar med meg noe musikk eller noen morsomme tv-serier på mobilen, hjelper mye!

Håper det ordner seg for deg!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...