Gå til innhold

Food Inc.


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Så den for noen uker siden og selv om jeg allerede visste en del om hvordan forholdene der borte er, så gjorde det inntrykk å se det på film. Forholdene er heldigvis mye bedre her hjemme, mye takket være at du ikke har en overveldende stor matindustrilobby som får det akkurat som de vil, så lenge de kaster nok penger på politikerne (selv om senterpartiet tilsynlatene skulle ønske det var tilfellet). Her spiser kyr faktisk gress i allefall deler av året, i stedet for subsidiert mais.

Men hvis du leter finner du en del dritt her til lands også (og det triste er at dritt er ment bokstavelig, til en viss grad). Mest av alt i når det kommer til kylling og høns. Selv om reguleringene her er strengere, lever de under det jeg vil kalle grusomme vilkår. Og det er grunnen til at økologiske egg er det eneste økologiske produktet jeg tar meg råd til å kjøpe som fattig student.

Hvis du er interessert i mer (og har en sterk mage) kan jeg anbefale boka eating animals. Ikke fordi jeg synes vi alle skal bli veggiser, men fordi vi nok har godt av å reflektere litt rundt noe så sentralt i hverdagen vår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...