Gå til innhold

Kolesterol-medisiner bremser muskelvekst


Oldman

Anbefalte innlegg

Det såkalte dårlige kolesterolet (LDL) har viktige oppgaver i kroppen, hevder forskere fra Texas A&M University i USA. LDL behøves blant annet for å bygge mer muskelmasse, og varsler hvis noe er galt i kroppen, ifølge resultatene deres.

Vevet trenger kolesterol, og LDL leverer det. HDL, det gode kolesterolet, renser opp etter at reparasjonen er gjort. Og jo mer LDL du har i blodet, desto bedre er du i stand til å bygge muskler under trening, sier Steve Reichman fra forskerteamet i en pressemelding.

Artikkel fra forskning.no

Man skal kanskje ikke sluke alt legene sider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du bygger ikke mye muskler dersom du dør av hjerteinfarkt. Alt i kroppen har en viktig funksjon, men i ubalanserte mengder vil det meste være skadelig. Derfor man tar medikamenter for å rette opp dette. Det er (forhåpentligvis) ikke friske mennesker som går på disse legemidlene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes mange alternativer til kolesteroldempende medisiner med statiner. Her noen linker til artikler om problematikken rundt dette spørsmålet: Advarer mot kolesterolmedisiner | Birgitte ble syk av kolesterol-medisin | Spis vekk høyt kolesterol

Jeg hadde et hjerteinfarkt i 2010 og ble operert. Etter 4 måneder konstaterte Sykehuset i Telemark at alle spor etter infarktet var borte. De kunne ikke finne noe arr. Dessuten var jeg operert, noe som åpnet hovedkransearterien min og ga hjertet nok blod å pumpe. En undersøkelse og blodprøver tatt en måned etterpå, viste at jeg var mer eller mindre restituert. Likevel ble jeg pålagt å bruke kolesterolsenkende medisin, 2 typer blodtrykkdempende medisiner og blodfortynnende Albyl-E. Disse medisinene har satt meg helt ut av et fysisk aktivt liv, noe jeg har ment at har vært helt galt. Jeg opplevde en haug med bivirkninger og forfalt raskere enn jeg hadde fantasert om. Jeg la også på meg, og når vekta viste 100 kg og jeg knapt kunne gå til og fra butikken uten å stanse og holde meg fast i et eller annet flere ganger, da var grensen nådd for min del.

Neste stopp var legetime hos ny lege og en lang alvorsprat. Resultatet var reduksjon av medisinene og en målsetning om å beholde kun et medikament (blodfortynnede), et sunt kosthold og mye fysisk trening. Det er det jeg holder på med nå og vekta har falt 10 kg allerede, pusten er langt bedre og formen begynner å bli god igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nobro

Jepp. Sånn er det å bo i et land hvor sosialistene har fått frikort til å herje vilt med helsen deres. Veldig relevant eksempel i denne sammenhengen er bruken av rød ris ifb kolesterolbehandling: http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=558949

402709_229056900515682_117429958345044_488848_2069491986_n.jpg

397061_229694530451919_117429958345044_490198_973953555_n.jpg

I et fritt samfunn vil pasienten ha tilgang til langt bedre medisin, og være i stand til å gjøre kvalifiserte valg i samarbeid med sin lege. I det offentlige helsevesenet har man bare lovlig tilgang til den medisinen som sosialister tjener gode penger på å godkjenne og omsette.

Ønsker du god helse? Ta ansvar for den selv istedet for å overlate den til kunnskapsløse politikere(som regulerer helsetjenestene dine).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...