Gå til innhold

Kaloribehovet varierer


Anbefalte innlegg

Trener 4-5 ganger i uka, fire dager styrke og en dag svømming. Er også generelt aktiv siden jeg ikke har førerkort og tar labbene fatt. Skal ned i fettprosent, lever etter en blanding av PF/biorytme/lavkarbo. Problemet er at jeg har uker hvor jeg har stor matlyst, og uker med mindre matlyst. Nå om dagen føler jeg for eksempel at jeg er mett på 1600cal daglig, mens jeg for noen uker siden måtte ha 2200. Og slik varierer det. Skal jeg bare følge kroppen eller blir 1600 for lite de dagene jeg trener (altså at jeg skal stappe i meg noe ekstra)? BMR ligger på 1450 ca :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

problemet om du spiser for lite og trener masse er vel at du går ned i muskelmasse og ikke bare i fett, og dette er jo ikke gunstig for kroppen eller deg:) Prøv deg på proteinshakes om du ikke klarer med "mat". Lettere og drikke ned litt proteiner synes jeg. spesielt de dagene jeg har dårlig matlyst og er deppa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere har nok rett! Kan alltids ta noen valnøtter, er mye kalorier i lite mat og dessuten veldig sunt. Tenkte at ettersom jeg noen uker ligger på et kalorinivå som er mye høyere enn det jeg skal ha for å gå ned i vekt, at det kanskje gikk opp i opp med hverandre. Proteinshakes er jeg ikke så glad i, men jeg ligger på ca 2.5 g/kg av protein til vanlig så det skal gå greit likevel :) Hender jeg baker proteinkjeks, det er vel det eneste proteinpulveret brukes til her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...