Gå til innhold

Proteinpulver som erstatningsmåltid?


Satinsky

Anbefalte innlegg

Jeg trener tung styrketrening 3-4 dager i uka, med cardio ved siden av. Har et forholdsvis normalt kosthold hvor jeg fokuserer på grove karbohydrater og proteiner i store mengder, sunt fett fra avocado og fet fisk. Jeg spiser oftest frokost, mellommåltid, lunsj, mellommåltid, middag og oftest skyr med frukt til kvelds. Til frokost og lunsj spiser jeg grovbrød, mens mellommåltidene ofte har bestått av knekkebrød eller yoghurt og frukt. Middag er som regel fisk/kjøtt/kylling med masse grønnsaker til, evt grov pasta hvis jeg har trent tung cardio. Jeg vurderer å kjøpe proteinpulver og bruke dette som mellommåltider, altså maks to ganger daglig. Kalorimessig har jeg skjønt at de fleste proteinpulverdosene utblandet i vann inneholder ca. 150 kcal, noe som tilsvarer kalorimengden jeg spiser i mellommåltider pr nå. Hvorfor jeg har lyst til å bytte til pulver? Tenkte kanskje det ville hjelpe muskulaturen litt siden jeg trener såpass tungt og mye. Noen som mener noe? Har det noe for seg ? Jeg tror jeg får i meg ca. 200-220g proteiner daglig på dagens kosthold. Jeg veier 68 kg, så det er vel egentlig nok proteiner som det er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Spiser ikke noe før jeg er hjemme og har vært i dusjen, og fått laget meg middag. Den består som regel av kjøtt/fisk/kylling med mye grønnsaker, f.eks blomkålpure og brokkoli ved siden av. Har jeg trent hard cardio etter styrkeøkten, bytter jeg ut blomkålpureen med litt pasta. Jeg spiser heller før trening enn rett etter trening. Jeg trener bedre med noe innabords, særlig fordi det oftest blir 45-60 minutter med styrketrening og deretter en time cardio. Får for lite pepp i beina til cardioen uten mat først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...