Gå til innhold

Nytt 3 Split program


Anbefalte innlegg

Hei, jeg er 21 år og har Trent et program jeg har laget selv i ca 3 mnd nå. Men tenker å lage et nytt program siden jeg er litt usikker på om øvelsene jeg har nå er de beste for mitt behov. Jeg trener for å oppnå en gjennomført godt trent kropp eller fit/ripped. har en vekt på 80 kg og er 183 cm.

Har lite erfaring med markløft og knebøy med stang. Vurderer derfor å ta med disse i det nye programmet siden de er veldig effektive.

Jeg har diett som er laget spesielt for meg av ekspert men trenger noen tips til hvordan jeg kan gjøre det nye programmet mitt bedre. Jeg tenker å lage et 3 splitt program med 2 cardio økter i uken. Vil også prøve å trene kjernemuskelaturen mer og spredt over hele uken.

PS. kan være noen av navnene på øvelsene er litt ymse.

Trenings programmet mitt nå er:

mandag:

Bryst / Triceps

Benkpress m/ Stang

Skråbenk m/ Hentler

Flies m/ Hentler

Benkpress Decline /m Stang

French press

Dips

Tau pulldown

Tirsdag:

Cardio / Skuldre

20 min jogging

Skulder press

Front raise

Sidehev

Onsdag:

Rygg / Biceps

Nedtrekk

Reverse flies

Hentle roing

Ryggløft

Biceps curl hentler

Hammercurl

Bicepscurl stang

Torsdag:

Bein / mage

Beinpress

knebøy (maskin)

Beinhev

Slynge øvelse

Beinhev på rygg

Fredag:

60 min jogging

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Markløft mer enn én gang i uka slår meg som en dårlig idé. Du bør lese litt om nybegynnerprogrammene som allerede er velprøvd og funnet i orden, som Starting Strength. Ikke fordi du nødvendigvis har tenkt til å bli råsterk, men fordi du kommer til å lære deg å elske knebøy og markløft, to veldig nyttige øvelser for alle som trener med vekter. I tillegg får du benkpress og skulderpress, to svært solide pressøvelser for å bygge bryst, skuldre og triceps. Du har også mulighet til å slenge på dips og pullups hvis du føler du har behov for det.

Det kan være litt verre å kombinere SS med kondisjonstrening, men ettersom du (kun?) trener for å få en kropp som ser veltrent ut kan du vurdere om du trenger det overhode; hvis du vil bli "ripped" er det et spørsmål om diett, ikke løping.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...