Gå til innhold

Gode alternativer til face pulls?


Haawy

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har hatt face pulls i programmet mitt en stund, men har trent det litt av og på. Grunnen til det er at jeg føler jeg blir veldig stiv og ekkel på den ene siden av nakken etterpå. Jeg vet at slike nakkeplager er et typisk problem i familien, så det kan jo hende det har noe å si også.

Derfor er jeg på utkikk etter alternativer til face pulls! Gjorde et kjapt søk og fant denne som kanskje kan være aktuell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hmm, kan grunnen til at du føler deg stiv etterpå heller være at du har noen muskelknuter som strammer seg når du trener musklene der? Facepulls er jo en av de beste øvelsene for nettopp å forhindre stiv nakke og skulderproblemer. Jeg ville tatt en tur til naprapat e.l. og undersøkt om musklene er myke og gode.

Selv får jeg veldig ofte muskelknuter i høyre scapula og må jevnlig massere de ut med en tennisball for å unngå å bli stiv, men bare jeg passer på å ta de før de blir for stive så går det greit uten å måtte gå til behandling. Hadde behandling første gangen og det er nok å anbefale om de har satt seg skikkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

Jeg prøvde reverse flies i dag, men følte ikke at det gjorde helt den samme nytten. Det er godt mulig det er muskelknuter, jeg vet jeg har en del på skulderen/ryggen. Kanskje jeg skulle ha tatt meg en tur til en naprapat... Hvis det er forebyggende mot slike problemer så burde jeg jo bare få fikset problemet og fortsette med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...