Gå til innhold

Sur og deppa etter trening


Svartsol

Anbefalte innlegg

Etter hard kondisjonstrening blir jeg ofte sur og deppa. Dette er jo ikke så rart, for man er ofte både tørst og sulten etter ei hard økt, men det hjelper ikke å spise og drikke! Jeg kan være sur og direkte lei meg hele kvelden gjennom, samt ekstremt sliten. Jeg trener mellom 3 og 4 fire ganger i uka, og jeg går ikke på noen diett, så jeg kan ikke forstå at jeg får i meg for lite mat eller at jeg overtrener (Jeg prøver å spise balansert og fornuftig, grovbrød, kylling, egg, grønnsaker, frukt, yoghurt etc).

Noen som opplever det samme, og har noen tips? Jeg hører stadig at folk får så mye overskudd av å trene, og at de blir så glade av det, men jeg blir mest sliten og sur...Kanskje jeg trenger kosttilskudd, eller mer søvn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest xxxxxx

Har du sjekket om du er intolerant for noen matvarer, så kroppen ikke tar opp all den energien du skal få i deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JHudson:

Ja, det kan være, når du sier det, så sliter jeg jo ofte med magen etter frokost.

Andrea

Ja, jeg har ganske grei oversikt på det der, faktisk så burde jeg nok spist mindre, da jeg er en smule overvektig, men må kjempe litt mot viljen før jeg begynner å ligge i underskudd igjen.

Det er vanskelig å si hvor "hardt" jeg kjører, men jeg varierer mellom 45 minutters intervaltrening der jeg prøver å nå maks puls på i hver intervall + en halvtime styrke, og roligere jogging utendørs der jeg jogger mellom 30 og 45 min. De joggetreningene er ikke så harde, jeg blir mest sliten etter intervalltrening pluss styrke. (for noen er kanskje ikke dette hardt, men jeg var ikke supertrent da jeg begynte med trening, så jeg prøver å jobbe meg oppover :) )

Jeg sover nok dessuten for lite, det blir fort 5-6 timer og sjelden mer enn 7.

Tusen takk for svar og gode råd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...