Affe Skrevet 30. april 2012 Del Skrevet 30. april 2012 Etter å ha "snoket" litt på bloggen her en stund og lest om PSMF- dietten bestemte jeg meg for å prøve. Hadde behov for motivasjon for å komme igang med regelmessig trening og endring av kosthold etter en altfor lang periode uten. Var skeptisk i forhold til en del av måltidene og ikke minst tidspunktet disse skulle inntas på. For min del virket det unaturlig å starte dagen med "middag" kl 07. Er også kjent for å være svært sær i kosten, så her var nok utfordringer å ta tak i. I oppstaten var det også uvant å spise så mange måltider i løpet av dagen. I forhold til jobb var det også noen utfordringer i forhold til varm lunsj osv. Hele greien krevde med andre ord litt planlegging. Kanskje noe av dette også bare var påskudd for å la være, men jeg tok endelig besluttningen om å prøve. Handlet inn matvarer og det som skulle til og startet dietten den 18.04. Hadde forventet både salt og søtsug men det har gått over all forventning hittil. Hadde forventet å bli trøtt og slapp underveis men merker svært lite "ubehag" som følge av dietten. Det jeg merker er hvordan kroppen "krymper" og "strammes". Har faktisk måtte stramme inn belte for at jeg skal unngå å "segge". Det i seg selv er en god følelse. I forhold til trening hadde jeg forventet at det skulle være tungt og lite motiverende når jeg gikk på dietten. Det stikk motsatte er tilfelle. Føler at jeg har godt med energi på treningen og løfter nærmest like mye som tidligere, uten problemer. Kjenner at jeg gleder meg til å gå på trening, og det er lenge siden. Var på badevekten (registerer at det er fy fy, men klarte ikke å dy meg) etter en uke. Da var vekten gått ned med 3 kg. Noe som var mer enn forventet. Har bestemt meg for å gå 3 uker på dietten for deretter å finne en kostholdsplan (funnet mange alternativer her på bloggen) som kan hjelpe meg til å fortsette en vektredusjon over litt tid. Et fornuftig kosthold sammen med trening skal gjøre at jeg når mine mål. Til deg som vurderer å prøve PSMF, det virker! For min del virker det helt uten "ubehag", anstengelser eller forsakelser. Har opplevd at humøret og energien er kommet tilbake. Er man motivert går det meste ser det ut til. Vil også rette en takk til dere som bruker bloggen aktivt og deler av deres erfaringer. Her finner jeg både tips til kosthold og trening fra svært kompetente mennesker. Det i seg selv er motiverende. Skal på trening i kveld og kjenner at jeg knapt kan vente. Det er en skikkelig god følelse:) Takk til Espen som "sparket" meg i ræven når jeg trengte det som mest:) Tomt og Kristin Charm 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.