Gå til innhold

Nødvendig med kosttilskudd?


Eilin

Anbefalte innlegg

Lurer egentlig på om det er nødvendig med kosttilskudd og hvilke i tilfelle?

Trener styrke 5-6 dager i uken, og har kardio 2 ganger. En aktiv hviledag.

Har greit med muskler, men har jo selvfølgelig det lille ekstra fettet på magen som skal bort, og det jobbes med på kostholdet.

Men trenger jeg kosttilskudd dersom jeg skal bli mer markert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om du trenger tilskudd til kosten, avhenger av kosten :)

Jeg spiser vel egentlig normalt. Har kuttet ut noe karbohydrater, og velger de sunnere alternativene (karbonadedeig istedet for kjøttdeig osv). Spiser også endel egg, både til frokost og kvelds (varierer).Og mellom måltid blir som regel en skyr. Før eller etter trening blir det en banan...

Ut i fra dette, holder det med bare kosten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kosten er det som vil få deg ned i fettprosent, slik at du blir mer markert ja :)

Les litt rundt på siden her så får du mange gode tips. Ikke kjøp masse tilskudd før du har kontroll på kostholder i allefall, det er viktigst :) (+ treningen da såklart)

Du kan jo feks lese her:

http://fitnessbloggen.no/jenter-derfor-fungerer-ikke-treningen-og-dietten-deres/

Nå sier jeg ikke at du gjør nøyaktig disse feilene, eller det som står der, men det er mange gode tips der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kosten er det som vil få deg ned i fettprosent, slik at du blir mer markert ja :)

Les litt rundt på siden her så får du mange gode tips. Ikke kjøp masse tilskudd før du har kontroll på kostholder i allefall, det er viktigst :) (+ treningen da såklart)

Du kan jo feks lese her:

http://fitnessbloggen.no/jenter-derfor-fungerer-ikke-treningen-og-dietten-deres/

Nå sier jeg ikke at du gjør nøyaktig disse feilene, eller det som står der, men det er mange gode tips der :)

Nei, er fullt klar over dette med kosten, og det er derfor jeg er ganske streng med kosten min. Har allerede sitt forbedringer, men lurer liksom på om jeg får i meg for lite f.eks proteiner. Er det nok å bare spise rent kjøtt, egg og andre proteinkilder, eller må det til med proteintilskudd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, sorry, jeg skal slutte å tulle med deg.

Omega-3 er rimelig basic, men utover det, muligens vitamin D om vinteren. Grønn te om du liker det. Mesteparten gjør du med treningen og kotsholdet, tilskudd er langt, langt nede på listen.

Haha:p

Tar omega-3 og kalsium. Okey:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...