Gå til innhold

Kondistyrke, men hva med fôret?


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg sitter og leser litt her. Eller egentlig ganske mye! Det er jo så ufattelig mye preik om hvilke kosthold folk skal følge hvis de skal ned i vekt.

MEN! Ser det gjelder for de broilerne som kun trener styrke, ELLER tar seg en halvslapp joggetur/gange innimellom. Og dette er ikke ment for å være stygg mot noen, for folk må gjerne finne en flott diett som passer hvis man ikke er så fresh på løpinga, eller styrke for den saks skyld!

Jeg skal innrømme at jeg fattet interesse for PSMF-planen, og var i grunn ganske giret på den. Tingen er bare at når jeg i tillegg til tre økter styrke, skal trene meg opp til halvmaraton med 3-4 intensive løpeøkter i uka, ser for meg at jeg kommer til å stryke med før jeg i det hele tatt klarer å steke en kyllingfilet.

Er det en mulighet å faktisk følge PSMFen, og legge på litt slik at underskuddet ikke blir så lavt? Eller skal jeg rett og slett bare refeede litt oftere enn den da planlagte ene gangen i uka?

Fett hvis det blir noe svar! For jeg koser meg her :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prøver! men jeg var inne på diett.no her i går for å sjekke hva jeg faktisk lå på ved å bare spise det jeg gjør til vanlig, og ligger på rundt 1700-1900. Så har mer eller mindre lagt ifra meg tanken om PSMF, ettersom jeg etter jogging kjører vekk godt over 1000! så går i det jeg mener er ett ganske solid underskudd allikevel.

Det eneste jeg mangler i kosten så langt er da proteiner, men det er da ikke så alt for vanskelig å fikse;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du går inn for det skal det ikke mye til og få i seg nok proteiner ;) 2,5xkg kroppsvekt er et kjempebra utgangspunkt :) Masse kylling, karbonadedeig, kalkun, fisk av alle slag og egg vil føre deg langt på vei, også har du naturligvis proteinpulver du kan bruke i tillegg om det er vanskelig uten! Pass på å ikke ha for stort underskudd. Kjenn på kroppen hvordan det føles. Du trener hardt og mye, og dersom det skranter på energien, så tilføy mer mat. Det aller viktigste er at kroppen er fornøyd ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I will make it happy!;) Prøver jo å ikke liege så alt for bye i underskudd selvfølgelig. Har jo lyst på ett liv ved siden av også. Men har da hvertfall fått hamstret tunfisk, kylling og biff! Eggene står også pent plassert i kjøleskapet sammen med de andre grønnsakene.

Men takk for tipsene også! Er jo fresht når noen viser veien fremover når man står litt og undrer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...