Gå til innhold

Et spørsmål om PSMF!


Tom-Erik

Anbefalte innlegg

Hei, jeg går nå på PSMF dietten. Er 178cm høy og veier 80kg. Vil si jeg har over snittet med muskler også.

Spiser ca 150g kjøtt, og 100-150g salat eller grønnsaker til dette. Får rett å slett ikke i meg mer.

De anbefaler at man ikke trener hard kondisjon på denne dietten. Men da man ligger så lavt på kcal, og tar en fotballtrening. Noe jeg har 2-3 ganger i uken, vil det da ødelegge hele dietten om man drikker en sjokomelk etter trening?

Litt harry spørsmål men :-P

På forhånd takk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, det ødelegger ikke hele dietten. En halvliter sjokomelk vil deg deg ca 50 gram karbs og du vil fremdeles være i ketose med dette. Det er ingenting magisk med ketose heller, men med mer karbs og fremdeles veldig stort underskudd vil du sannsynligvis oppleve mer sult enn uten karbohydratene siden ketose ofte gjør at sultfølelsen forsvinner eller ihvertfall reduseres.

150 gr kjøtt er litt lite, men du kan supplere med en proteinshake. Det er viktig at du får i deg nok proteiner på denne dietten, spesielt når du tøyer rådene om hard kardio ganske mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg har regnet ut at jeg er på under 1000kcal om dagen.. Men sliter ikke så mye med sult og slapphet nå, men det var hardt forrige uke. Mulig det var ekstra hardt ettersom jeg var syk..

Jeg har en ca basal forbrenning på 3000 kcal. Men gikk ikke ned noe i vekt forrige uke. Men følte at jeg så mer markert ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det ødelegger ikke hele dietten. En halvliter sjokomelk vil deg deg ca 50 gram karbs og du vil fremdeles være i ketose med dette. Det er ingenting magisk med ketose heller, men med mer karbs og fremdeles veldig stort underskudd vil du sannsynligvis oppleve mer sult enn uten karbohydratene siden ketose ofte gjør at sultfølelsen forsvinner eller ihvertfall reduseres.

150 gr kjøtt er litt lite, men du kan supplere med en proteinshake. Det er viktig at du får i deg nok proteiner på denne dietten, spesielt når du tøyer rådene om hard kardio ganske mye.

Det vil kanskje være en kjempefordel å ta en proteinshake i stedet for sjokomelk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil kanskje være en kjempefordel å ta en proteinshake i stedet for sjokomelk..

Ja, i forhold til å være tro mot PSMF vil det absolutt det ja :)

Du kan jo prøve med en liten frukt før og en etter fotballtreninga om du føler du har lite energi under treningen. Det er ikke helt PSMF, men skal du gå på PSMF når du fortsetter med fotballtreninger må du kanskje gjøre litt justeringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer meg vel egentlig uten noe. Hadde ok energi i går i alle fall. Var mye hardere forrige uke. Men det som er rart er at jeg sliter med å få i meg all maten, å blir mett. Men like vell føler jeg at jeg trenger noe. Sikkert savnet etter karbs.. er ganske tro til dietten, men jeg får ikke i meg så bra frokost som jeg skal. Skal ordne meg proteiner, slik at jeg får i meg nok proteiner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...