Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er en 22 år gammel gutt på ca 66 kg og 167 cm høyde. Drevet med seriøs trening i ca litt over 1 år.

Jeg har lenge vurdert å begynne med et deffe-program, og begynte med dette inkludert svært fokusert kosthold. Dette varte ca 1 uke før jeg stoppet. Grunnen var at jeg plutselig veide 63,7 kg. Jeg er klar over at vektnedgang følger med deffing for å bli markert, men med min allerede nokså lave vekt ville jeg trolig endt som en spinkel gutt på 59,3 kg med six pack ved endt ca 12 ukers's deffe-syklus. Mao ikke optimalt.

I stedet ønsker jeg å gå enda mer opp i vekt før jeg begynner med deffingen rundt midten av juni. Har ikke noe ekstremt ønske å bli markert til akkurat denne sommeren, men tenker mer langsiktig. Hvis jeg bygger meg enda mer opp nå fremover, deffer litt i sommer, før jeg så høst og vinter bygge meg enda mer opp, før jeg så deffer virkelig neste vår. Det er planen.

Spørsmålet jeg stiller er hvor mye bør jeg veie med min høyde før jeg begynner med deffingen? Jeg personlig tenker at 70 kg er et ok og realistisk førstemål denne våren/sommeren, så kan jeg sikkert øke til over 75 kg neste gang jeg skal deffe. Gikk opp hele 8 kg på 12 uker tidligere i vinter, så det bør ikke være noe problem å øke med 4-5-6 kg frem til litt ut i juni.

Det endelige målet er å veie rundt 65-75 kg (helst nærmere 70) med lav fettprosent og generelt være "ripped".

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...