Gå til innhold

Tips til program


Tipptopptommelopp

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvis du "vil se litt bra ut da liksom" så kan du ikke kun trene overkropp og ikke noe ben. Pipestilker er ikke fint. Har du trent noe program før? Om ikke bør du starte på et nybegynnerprogram, gjerne med fokus på hypertrofi om det er viktigst for deg. Du kommer derimot ikke noe sted uten å bli sterkere. Har du en ræva korsrygg bør du styrke den. Trening av kjernemuskulatur er veldig vesentlig, og her er både bøy og mark gode øvelser, i tillegg til andre ryggøvelser. Chins, blant annet. Det krever mer enn litt innsats for å oppnå den kroppen du ønsker ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

lykke til! tror en tur til kriopraktor (en skikkelig en, ikke en som bare klemmer litt) ikke hadde skadet, men:)

har en lang karriere i den sporten du ser på avataren min, hadde ikke klart det uten backyard bodysenter på moelven, ikke hadde jeg hatt lag hele veien heller:)

en skiveutglidning/prolaps er noe en kiropraktor får på plass igjen, en ubehandlet sådan holder musklaturen rundt i høyspenn, noe som gir både smerte og skeiv kropp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte å trene igjen i desember etter ca 2 års opphold, akkurat knebøy får jeg ikke kjørt nå fordi jeg har vondt i korsryggen :/ men der har jeg ganske god kontroll med gammel pers på nesten 3 ganger min egen kroppsvekt.

Mulige forklaringer listet opp etter avtagende sannsynlighet:

1. Du har pers på 3 x KV i kvartbøy

2. Du troller

3. Du perset på 120 kg i knebøy da du veide 100 kg, men veier nå 40 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulige forklaringer listet opp etter avtagende sannsynlighet:

1. Du har pers på 3 x KV i kvartbøy

2. Du troller

3. Du perset på 120 kg i knebøy da du veide 100 kg, men veier nå 40 kg.

haha, what!? løftet 165 da jeg veide 59 kg, veier nå rundt 65, aaaner ikke hva jeg har i maks i knebøy, men er nok lang unna den formen jeg var i for et par år siden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men som det ble nevnt tidligere, må du ha balanse i overkropp og underkropp. Kroppen gir deg ikke større muskler enn så i overkropp hvis underkropp ikke følger med. Sliks om i overarm, for å vokse 2cm, må du opp rundt 5 kg kroppsvekt for å kompansere. Men kan du ikke kjøre knebøy pga korsrygg kan du alltids kjøre isolasjonsøvelser på hamstrings og quadricepzzzz!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...