Gå til innhold

PSMF


SofieW

Anbefalte innlegg

Hei! Setter stor pris på om noen kan hjelpe meg litt med noen spørsmål jeg har om psmf. Samboeren min og jeg skal gå i gang med denne dietten om en ukes tid, og jeg lurer litt på hvordan et optimalt måltidsoppsett for oss bør se ut per dag. Jeg er en jente på 173 cm, veier ca 64 kg og har en fettprosent på ca 20-21. Samboeren min er en gut på 170 cm, veier ca 75 kg og har en fettprosent på ca 23. Vi tenkte å holde oss på dietten i kun 10 dager da jeg ikke tror vi har behov for noe mer i og med at ingen av oss er overvektige. Lurer litt på hvor store mengder vi bør få i oss til hvert måltid, og hvordan spisemønsteret bør se ut. Begge er i god form og vi spiser også ellers ren mat i form av rent kjøtt og magre meieriprodukter, mye fet fisk og stort sett grønnsaker, poteter og speltbrød av karbohydrater. Trener gjennomsnittlig 5 ganger i uken, med et to-splittprogram 2-4 ganger i uken, 1 langkjøringsøkt og 1 intervalløkt. Lurer også på hvordan vi gjør det etter endt diett, når det kommer til å "spise seg opp igjen". h

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

* 2,5 g protein per kg ønsket kroppsvekt (f.eks om målet er 65 kg så blir det 65 *2,5 = 162,5 g protein per dag) og så lite karbohydrater og fett som mulig ut fra proteinene (blir i hovedsak de karbsa du får gjennom grønnsakene og det fettet som er i kjøttet)

* 1-2 ss selolje eller tran eller lignende i tillegg

*spisemønsteret har ikke så mye å si, om dere er vant til 5 måltid for dag så versågod, men de fleste (har jeg inntrykk av) spiser 2-3 måltid for dag på PSMF.

*Trening bør være 3 ganger i uka, fullkropp.. for å beholde muskelmasse. kutt ut kondisjonstreninga på psmf.

(jeg er ingen ekspert, men etter å ha lest gjennom hele psmf-tråden som er her på forumet, så er dette hovedreglene)

:D lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Proteinkildene jeg har brukt mye er: kyllingfilet, strimlet svinekjøtt, eggehvite, torsk.. har også liggende ytrefilet av svin og seifilet. Og så har jeg brukt kalkunfilet fra prior (pålegg) og kyllingfilet naturell fra prior, gomla som lette mellommåltid når jeg har ligget lavt på protein.

Grønnsakene jeg har brukt: brokkolitopper, brokkoliblanding (men her er det gulrøtter i, som gir litt mer karbs) blomkål og brokkoli-blanding, spinatputer ... jeg bruker frosne grønnsaksblandinger, fordi det er enkelt, og billig... :D *studentbudsjett*

Bruker seloljekapsler, og har også spist litt makrell i tomat (men det vet jeg egentlig ikke om er godkjent)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...