Gå til innhold

Hvordan trene styrke?


Tatyana

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke trent siden gymmen på skolen.

Nå har jeg gått på psmf kuren i 1uke og har følgt kuren helt exakt.

Slik jeg har forstått det skal jeg ikke trene for mye, men det er viktig å holde de "få" musklene jeg har ved like.

Jeg har vekter, manualer og stang. Hvordan setter jeg opp trenings program og hvor ofte burde jeg trene?

Hvilke øvelser bør jeg gjøre?

Er all kardio ut? (eks hoppetau)

Alle svar mottas med takk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du skriver at du har fulgt PSMF i en uke allerede, men har ikke satt deg inn i hvordan treningen skal være denne tiden? Under PSMF er det viktig at du trener styrke. Hvis ikke vil ikke kroppen ha en grunn til å bevare musklene, og disse forsvinner sammen med fett. Om du ikke har mulighet til å trene under PSMF, ikke følg dietten. Da går du for et mer moderat kaloriunderskudd.

Kardio utgår under PSMF, men et lett helkroppsprogram skal gjennomføres tre ganger i uken omtrent. Bruk energi på store øvelser som knebøy, chins, militærpress, roing, markløft etc etc. Følg gjerne programmet som er satt opp i artikkelen om PSMF her på Fitnessbloggen. Med manualer og stang kan du i hvert fall få gjort en god del av øvelsene hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...