Gå til innhold

Det lille på magen


kzh

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg trenger litt råd om hva jeg egentlig bør trene. Jeg er en ganske tynn jente som kun legger på meg fett på magen, rett under navlen. Blir ofte oppblåst og, så det ser ikke så bra ut. Hva bør jeg trene for å bli kvitt det? Trener både kardio og styrke, 3 ganger i uka hver ca. På styrketrening tar jeg stort sett basisøvelsene sånn at jeg klarer maks 8 reps, 3 sett. Jeg er 20 år, 169 cm høy og veier 59 kg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Veldig mye grønnsaker og frukt, alltid noe kjøtt eller fisk, ikke noe særlig av kornprodukter. Brød og hvete blir jeg VELDIG oppblåst av. Spiser quinoa og ris av og til.

Edit: jeg er laktoseintolerant (dessverre!), så det går mye i soyamelk og laktosefri produkter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Det som gjør at du tror du ser oppblåst ut - la det bare være helt klart at det er du ikke på det bildet - er at du har mat i magen og tarmene.

OK, det er jo bra! På det bildet følte jeg meg ikke så oppblåst, det var langt verre når jeg spise brød, hvete og ting som innholdt mye laktose.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det samme problemet; er tynn, men legger kun på meg på magen.. Så jeg kan bli skikkelig tynnfeit:eek: Men kjører på med styrketrening og kondistrening. Mesteparten kondis. Men det viktigste er hva man spiser. Spiser veldig lite karbohydrater, prøver og fokusere på protein og litt fullkornsprodukter. Slik at man holder seg mett en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har det samme problemet; er tynn, men legger kun på meg på magen.. Så jeg kan bli skikkelig tynnfeit:eek: Men kjører på med styrketrening og kondistrening. Mesteparten kondis. Men det viktigste er hva man spiser. Spiser veldig lite karbohydrater, prøver og fokusere på protein og litt fullkornsprodukter. Slik at man holder seg mett en stund.

Hvordan er det for deg? Jeg har liksom lagt på meg sakte men sikkert i løpet av 2 år og aldri blitt kvitt det, men jeg har ikke vært flink på kostholdfronten nå da. Skal skjerpes. Funker mye kardio best for deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her, kostholdet har gått skeis (er utrolig glad i godteri) og dessuten har jeg ikke vært flink og trene på sikkert to år! Eller, har jo trent i perioder. Yes, kardio funker absolutt best + at jeg er meget nøye med kosten. Det skal også sies at jeg har veldig god forbrenning. Jeg går også veldig mye i tillegg til treninga. Går f.eks til og fra trening- ca.1 t. Nå begynner jeg på andre uka, skal kjøre hardt nå i 5 uker, så jeg har absolutt trua og er veldig motivert til og få sommerkroppen:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste en artikkel om at hvis man har stramme/korte hoftebøyere, så vil de fremheve det man har av fett rundt buken, og at de vanskeliggjør treningen som skal gå på nedre magemusklatur fordi hoftebøyerne kommer tidligere inn i øvelsen og kompenserer for tyngden. Men jeg vet jo ikke om det stemmer da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...