katari Skrevet 19. april 2012 Del Skrevet 19. april 2012 Jeg synes det er mye lettere og spise bra om jeg har ting ferdig i kjøleskapet. så tenkte vi kunne dele litt råd om hvordan man gjør det hjemme hos seg selv? Hvor lenge kan f.eks ferdig stekt kyllingfilet stå i kjøleskapet? Kokte egg? Isbergsalat kan kuttes opp i en stor boks, ha i kaldt vann så det dekker akkurat og legge vått kjøkkenpapir over og plastfolie på toppen(hvis man ikke har lokk da.) Da holder det seg fint og crispy i flere dager:) adskilt holder mais, agurk og paprika seg godt i 3 dagers tid, tomat er ikke å anbefale fra min side, den blir bare dvask. Pasta kan også kokes opp i forkant, ha på litt salt og rød inn litt olje så det ikke blir så sticky og enklere å ta ut den mengden man vil senere. fin i 2 dagers tid. Kokte poteter, kan bli fine stekte poteter dager derpå omelett kan lages dagen i forveien, proteinpannekaker, men usikker på hvor lenge disse holder seg bra utover dagen derpå Så hva gjør dere av forberedelser? Jeg ønsker meg større kjøleskap og eget fryseskap, fordi når vi har ukehandlet er det så fullt der inne at det nesten ikke går ann å putte en tomat inn noen plass engang:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristin Charm Skrevet 20. april 2012 Del Skrevet 20. april 2012 Egg takker ofte for seg etter to dager, mens kylling har jeg hatt stående i fire dager uten problemer, tilsvarende med karbonadedeig! Tette bokser, og livet er fint Eller spiser jeg alltid opp all maten i løpet av to dager maks uansett, så jeg sliter ikke så mye med det Fullt kjøleskap derimot? Tror jeg skal eie tre kjøleskap i mitt fremtidige hjem. katari 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madde Skrevet 20. april 2012 Del Skrevet 20. april 2012 Jeg kan lage all maten for 5 eller 7 dager framover (som regel på søndager), så fryser jeg de ned i porsjonsposer. Tar opp 3 poser hver kveld og legger de i kjøleskapet, så er de tint til dagen etter Da er det bare å varme i microen! katari, Kristin Charm og GrommiZ 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.