Gå til innhold

Hjelp til oppdeling av fullkroppsprogram??


katari

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg hadde opprinnelig tenkt å kjøre fullkropp 3 ganger per uke, kondis 2 ganger, men merker jeg er litt utålmodig når det gjelder resultater og det er magen og rumpa jeg vil ha fokuset på.

Har hittil trent kondis og jogget 2 ganger per uke, men merker ganske mye smerter nede på innsiden av den ene leggen, så tror det holder med en joggetur i uka og heller trene mer styrke. Jeg føler også at det holder meg en hviledag, så som jeg har kommet i gang litt, synes jeg det bare er godt å trene:)

Jeg kunne tenkt med å trene styrke 5 ganger per uke. Er dette for ofte? Kan isåfall gå for 4 dager.

The big question is: Hvordan er det best og opp programmet/dagene, men tanke på at jeg ikke belaster samme områder/muskler to dager på rad? (og har mest fokus på rumpe, mage)

Jeg trener hjemme i stuen. Skal kjøpe vekter, manualer og stang + chinsbar når jeg får lønning nå.

Her er programmet jeg følger:

  1. Goublet knebøy m/ manualer 2 sett x 10-15 repetisjoner
  2. (Bulgarske) utfall 1-2 sett x 10-15 repetisjoner
  3. Etbeins strake markløft 2 sett x 10-15 repetisjoner
  4. En arms roing 2-3 sett x 10-15 repetisjoner
  5. Pushups 2-3 sett x 10-15 repetisjoner
  6. Skulderpress 2 sett x 10-15 repetisjoner
  7. Hammercurl 2 sett x 10-15 repetisjoner
  8. JM-Press 2 sett x 10-15 repetisjoner
  9. Sideplanke 2 sett x max
  10. Planke på ball 1 sett x max
  11. Hip thrust 3 sett x 10-15repetisjoner (akkurat lagt til pga rumpa;))

Angående reps!

Dette programmet er jo laget med 2 sett på de fleste øvelsene, jeg vet ikke om det er for å spare tid? Da det er laget spesielt for hjemmebruk(er hjemmetreningsprgrammet som ligger ute her på bloggen)? Men noen dager har jeg kjørt flere sett bare fordi jeg har synes at det har gått litt for lett. Kan jeg f.eks sette opp 4 sett per øvelse istedenfor og evt. ta færre reps per sett når det blir tyngre? Hva lønner seg? Vil bli ripped til sommer`n;)

Setter virkelig pris på all hjelp jeg kan få!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tusen takk., Oaz:) Tror det er noen av de øvelsene jeg ikke får gjort hjemme pga at jeg bare har manualer og stang og vekter, som f.eks nedtrekk. Noe jeg kan erstatte den med?

Skal fikse chinbar:)

Så bra! Nå gleder jeg meg:)

Chins erstatter nedtrekk, eventuelt rack chins eller latsdrag i kabel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...