Gå til innhold

Hvordan kombinere mma og styrke?


superjan

Anbefalte innlegg

Heisann. Lurer på hvordan jeg skal kombinere disse to og hvordan jeg skal sette opp treninga? Har tenkt meg ut noe sånn her:

Mandag:

Mma

Tirsdag:

Benkpress

Roing med stang

Franskpress

Onsdag:

Mma

Torsdag:

Markløft

Chins/nedtrekk

Hantelpress

Fredag

Mma/boksing

Lørdag:

Benpress

Lårcurl

Bicepscurl

Tenker også å gjøre det sånn her med tanke på progresjon i styrke på alle støtteøvelsene:

Uke1

12-15 reps(+5 myo)

Uke2

10 reps(+4 myo)

Uke3

8 reps(+3 myo)

Uke4

5 reps(+2 myo)

Og på baseøvelsene legger jeg på mellom 2,5 og 5 kg hver uke og kjører til toppsett hvor jeg holder meg på 5-6 reps x2!

Hvordan høres og ser dett ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

har villa kjørt et fullkropps prog 3 gang i uka. + cardio 2 gang i uka, til å starte med. når detgjelds reps så har jeg villet kjørt man; mange sett få repps ala 5x5 ons 3-4 8-10 og fredag 3 gange 12-15 for en god varriert trenings uke. et prog. jeg er fornøyd med som er lakt opp sånn er X-press prog. men har gjort noen forandringer på det. når det gjelder øvelser:) søk opp prog på google. lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, men etter å ha lest litt på forumet til Børge Fagerli så har jeg kommet frem til dette:

Dag1

Benk 4x6

Roing 4x6

Benpress 4x6

Triceps

Dag2

Benpress 3x6 20% lettere enn dag 1

Mark 4x6

Nedtrekk myo reps

Skulderpress 4x6

Dag3

Skråbenk 4x6

Roing 4x6

PowerClean and press 4x6

Hammercurl

Ett eksempel på en øvelse og progresjon:

Mark uke 1: 120-140-150-160

Mark uke 2: 125-145-155-165

Dette er lagd utifra 5x5 programmet som Børge kan anbefale til kampsport trening, men jeg har gjort om litt på det å kaller det 4x6 :)

Hva tror dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...