Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Heisann. Lurer på hvordan jeg skal kombinere disse to og hvordan jeg skal sette opp treninga? Har tenkt meg ut noe sånn her:

Mandag:

Mma

Tirsdag:

Benkpress

Roing med stang

Franskpress

Onsdag:

Mma

Torsdag:

Markløft

Chins/nedtrekk

Hantelpress

Fredag

Mma/boksing

Lørdag:

Benpress

Lårcurl

Bicepscurl

Tenker også å gjøre det sånn her med tanke på progresjon i styrke på alle støtteøvelsene:

Uke1

12-15 reps(+5 myo)

Uke2

10 reps(+4 myo)

Uke3

8 reps(+3 myo)

Uke4

5 reps(+2 myo)

Og på baseøvelsene legger jeg på mellom 2,5 og 5 kg hver uke og kjører til toppsett hvor jeg holder meg på 5-6 reps x2!

Hvordan høres og ser dett ut?

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/7410-hvordan-kombinere-mma-og-styrke/
Del på andre sider

Fortsetter under...

har villa kjørt et fullkropps prog 3 gang i uka. + cardio 2 gang i uka, til å starte med. når detgjelds reps så har jeg villet kjørt man; mange sett få repps ala 5x5 ons 3-4 8-10 og fredag 3 gange 12-15 for en god varriert trenings uke. et prog. jeg er fornøyd med som er lakt opp sånn er X-press prog. men har gjort noen forandringer på det. når det gjelder øvelser:) søk opp prog på google. lykke til:)

Takk for svar, men etter å ha lest litt på forumet til Børge Fagerli så har jeg kommet frem til dette:

Dag1

Benk 4x6

Roing 4x6

Benpress 4x6

Triceps

Dag2

Benpress 3x6 20% lettere enn dag 1

Mark 4x6

Nedtrekk myo reps

Skulderpress 4x6

Dag3

Skråbenk 4x6

Roing 4x6

PowerClean and press 4x6

Hammercurl

Ett eksempel på en øvelse og progresjon:

Mark uke 1: 120-140-150-160

Mark uke 2: 125-145-155-165

Dette er lagd utifra 5x5 programmet som Børge kan anbefale til kampsport trening, men jeg har gjort om litt på det å kaller det 4x6 :)

Hva tror dere?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...