alex_b77 Skrevet 16. april 2012 Del Skrevet 16. april 2012 Heisann, folkens. Etter å ha lest artikkelen i FHM har kona bestemt seg for å prøve PSMF-dietten. Jeg tenkte at det sikkert er lettere når man er to, så jeg foreslo at jeg også skulle prøve.....og jeg angrer allerede i dag (den første dagen). Kort fortalt er jeg 190 cm høy og veide i går kveld 115,8 kilo. Jeg tenkte derfor å prøve og holde meg til det oppsatte forslaget til en fyr på 110 kg. Noe av problemet er den berømte "tidsklemma" med tanke på at man er i full jobb, og har både kone og 2 barn som skal følges opp på forskjellige måter. Det blir ofte at man tilbereder frokosten og lunsjen dagen før den skal inntas, og i dag har jeg spist en del salat, omelett lagd av eggehvitte, og kyllingfillet. Noe av problemet mitt er at når dette har stått i kjøeskapet over natta så er det jo ikke helt ferskt, og jeg syns det blir litt "tørt". Lurte derfor på om noen har noen gode ideer eller forslag på ting som kan fungere som saus / dressing til disse tingene? Er det i det hele tatt lov? Titta på posen til Toro (fløtesaus), og der står det at pr 100 gram (1 dl) tilberedt saus er det 4,2 gram med karbohydrater, 1,1 gram protein, og 3,0 gram med fett. Betyr det at jeg kan bruke det? Som sagt så er jeg åpen for alle forslag, og er det noen som har enkle og gode oppskrifter så tas de i mot med stor takk. Håper virkelig jeg klarer å holde meg på denne dietten, for hadde vært moro om dette fungerte =) PS: Skal selvfølgelig også holde meg til treningsprogrammet som stod i samme artikkel. Og hvem vet, kanskje det dukker opp før- og etter-bilder av denne karen også?? =) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bassefar Skrevet 16. april 2012 Del Skrevet 16. april 2012 Usikker på selve spørsmålet rundt sausen.. Som du nevnte her, så er det smart å lage mat for en dag eller to frem i tid; da type frokost/lunch =) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
løvetann Skrevet 16. april 2012 Del Skrevet 16. april 2012 Smart å lage maten på forhånd, kjempebra! :thumbsup: Selv bruker jeg mye mager kesam som dressing/saus til salater eller lignende. Tar mager kesam og blander det med noe krydder jeg liker. Magert, sunt, godt og proteinrikt! Vet ikke om dette passer inn på PSFM-dietten, men dette får du vurdere selv. Massemasse lykke til iallefall - så godt at dere er to som kan støtte og motivere hverandre. Og jeg er sikker på at hvis du står på vil det snart komme et før og etter - bilde av deg om ikke så lenge! alex_b77 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
alex_b77 Skrevet 16. april 2012 Forfatter Del Skrevet 16. april 2012 Var vel egentlig 2-3 spm om sausen, når jeg tenker meg om =) 1. Er det i det hele tatt lov med saus (eller dressing)? 2. Hvis man da leser på innholdet på eksempelet jeg skrev (Toro fløtesaus), er det innenfor hva som er lov? 3. Er det noen som har oppskrifter på hjemmelaga sauser eller dressinger som kan være godt å bruke til kylling, svin eller salat? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christoffer Skrevet 16. april 2012 Del Skrevet 16. april 2012 Var vel egentlig 2-3 spm om sausen, når jeg tenker meg om =) 1. Er det i det hele tatt lov med saus (eller dressing)? 2. Hvis man da leser på innholdet på eksempelet jeg skrev (Toro fløtesaus), er det innenfor hva som er lov? 3. Er det noen som har oppskrifter på hjemmelaga sauser eller dressinger som kan være godt å bruke til kylling, svin eller salat? Så lenge man teller med sausen i regnestykket over det totale inntaket så er det lov. På psmf så skal man innta minimalt med karbo og fett (fettet skal komme fra omega 3 og det lille som er i rent kjøtt) En av grunnene til at man "fraråder" saus er av den grunnen at fast føde metter, noe flytende føde ikke gjør. Ett tips kan være å bruke vann (sparer kalorier) fremfor melk og la sausen koke på lavere varme i 15-20 minutter (tykkere saus) (hvis du bruker posesaus) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rocker76 Skrevet 16. april 2012 Del Skrevet 16. april 2012 Hei, og lykke til med dietten deres. Du er heldig, og har en kone som er med. Kona mi starta akkurat på Grethe Roede, og det er ikke mye støtte å finne der i gården. Regner med hun snur når hun ser resultater Er ellers i same situasjon som deg, med unger, lekser, fritdsaktiviteter og jobb. Men det går fint, om man er innstilt på å klare det. Har starta med PSFM på lørdag, og det går bedre og bedre med maten for min del. Treninga greier jeg å ta 3 økter av pr. uke (sier jeg som ike har kommet lenger enn dag 3 ), bare den legges til kveldstid. Har lest på forumet her at noen foreslo kylling stekt i ovn. Blir mye saftigere. Ellers kan du prøve å følge min blogg også, siden jeg er like "grønn" (?) som deg på dette http://forum.fitnessbloggen.no/threads/fersk-psmf-bruker.7280/#post-260584 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.