Gå til innhold

PSMF og trening


Skelld

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er 175cm og 91 kg og vil gå ned i vekt. Jeg trener kampsport 2 ganger i uka og lurer på om det kan forenes med PSMF. Burde jeg trene kun styrke eller vil det gå bra med kampsport mandag og onsdag så styrke fredag ? Trenger råd om dette. Har forøvrig gått ned fra 103kg siden starten av februar som følge av kostholdsendring..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjører denne dietten selv nå, og før du starter anbefaler jeg deg å lese en del om hva det går ut på :)

PSMF er en ekstrem diett som man absolutt ikke bør trene mye på. Det anbefales å trene styrke kun 3 ganger i uka for å vedlikeholde muskelmassen. Utholdenhet anbefales ikke - 3 rolige gåturer i uka hvis du gidder (men dette utgjør svært lite på vektnedgangen). Ellers har du et så stort underskudd at du går ned mer enn nok uten den trimmen. Jeg spiser mellom 600-800kcal daglig - proteiner som består av ulike kjøttkilder, grønnsaker med lite karb - hest under 6gram per 100gram, og selolje som fettkilde. Det er det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar :) Så du anbefaler at jeg dropper kampsporttrening den perioden jeg går på PSMF og bare trener litt styrke eller? Jeg har lest litt om dette så jeg er redd for å overbelaste kroppen med kampsport.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du virkelig ønsker å drive med kampsport vil jeg anbefale deg en annen løsning enn PSMF... Ligge mindre i underskudd på kcal, men spise like sundt. PSMF er en ekstrem diett - det anbefales å KUN trene styrke 3 ganger i uka i 45 min for å vedlikeholde mest mulig av musklene. Ved å trene mer enn dette vil "vinninga gå opp i spinninga". Du skal heller ikke kjøre deg til utmattelse på styrken. Jeg har gått på PSMF i 8 dager nå, og klarer ikke å forstå hvordan du skal klare å gjennomføre en kampsport trening på denne dietten. Denne dietten gir ekstrem god effekt på vektnedgang :-) men klarer man ikke å holde seg til de 3 anbefalte styrke øktene bør man legge opp en annen strategi :)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk, det var det jeg trengte og vite. Jeg tror kanskje det blir litt for ekstremt ja, det var derfor jeg lurte =) Da får jeg bare fortsette med kaloriunderskudd som nå og heller legge inn en ekstra trening på fredag så kommer vel resultatene av seg selv. Jeg har på ingen måte hastverk med å ta av meg kiloene, jeg vil ha en varig løsning. Takk igjen for kommentarene og at du tok deg tid til å svare en "nybegynner" på forumet =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...