Gå til innhold

REALIST ?


New Life

Anbefalte innlegg

Siden jeg ikke har noe særlig erfaring innen styrke og vet LITE om det, så trenger jeg noen som kan vurdere om det er mulig og realistisk å få realisert dette ønske mitt, det er her Dere kommer inn i bilde

Jeg trenger hjelp fra en som har peiling, er rik på erfaring og vet hva de snakker om.

Mitt SPØRSMÅL: Er det mulig for en uerfaren/nybegynner innen trening å
GÅ OPP 6 kilo MUSKLER
3 MÅNEDER
på en
sunn måte
???

Jeg satt og dagdrømte litt for meg selv på vei til treningen idag, og kom frem til mange tanker og ideer, og ØSNKER

Tenk om jeg kunne gå opp 6 kilo musker innen 2011, altså innen 3 måneder, der jeg hver måned gikk opp 2 kilo med muskler,

dvs at hver uke må jeg klare å gå opp minst 0,5kilo muskler.

Så slo deg meg, ett smekk i tryne, er detta mulig å få til da???
:huh:

Mine hjelp er ; hva vil jeg, hvordan få dette til, når starter jeg. hva og når er bestemt, det er jeg vil gå opp 6kilo muskler og starte nå, idag! Koste hva det koste vil, jeg offrer det som offres må. Kosthold er ikke noe probler, jeg tilpasser meg det som kreves, kosttilskudd/vitaminer/mineraler/ol har jeg ikke peiling på, men jeg putter i meg det du råder meg til å putte imeg for å få best mulig resultat og fremgang.

tid til trening er en selvfølge og jeg er villig til å gjøre det jeg kan for å oppfylle mitt ønske.

Men er det mulig å få dette til??? går det an å gå opp 6kilo muskler på 3 måneder,
evt hvordan?

:confused::huh:

min styrketrening har nylig startet for nesten ca2 uker siden og ser slik ut:

består av: (3sett 12 repitisjoner på alle øvelsene, 2-3ganger i uka, ofte 3 ganger)

beinpress/knebøy 25 kg

chins med strikk med hjelp 25 kg

brystpress 10kg

cabelcross på triceps 10kg

cabelcross på mage 35kg

roing 10kg

litt biceps med manualer innimellom 5kg pr arm

planken 30sek ganger 6

rygghev uten vekt

1 gang i uka med dansing og spinning

skal øke vektmotstand på styrketrening med 5% hver uke

kosthold er proteinrikt, sunne fettkilder og karbohydrater passelig mengde men litt ekstra etter trening. ca 2000-2400kcal jeg liten og lav på 156cm og 40 kg ( har kjøpt RYP, har prøvd ut kalkulatoren på tn, men er skeptisk til svaret på kcal inntak, og vil derfor få et svar utifra min egen plan sålangt) ønsker sterkt å gå opp i vekt på en sunn og fornuftig måte.
:rolleyes::)

hva syns du?
bør jeg endre, tilføye f.eks markløft, utfall. evt trene mer, annerledes?

Håper du vil svare meg og komme med tips/råd, jeg har et sterkt ønske om å få dette til og er villig til å gjøre det som gjøres må for å få det til. men først og fremt er det vell lurt å vite om det i det hele tatt er mulig å gå opp 6kilo muskler på 3 måneder?

JEG tar GJERNE imot GODE tips og råd fra Dere
:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 kg på 3 måneder er i overkant mye, spesielt for en jente. Dersom det er gammel muskelmasse som skal tilbake igjen så er det kanskje mulig, men er det ny muskelmasse så blir det vanskelig.

Men er det så viktig om det er 6 kg eller 3 kg? Du vil sannsynligvis se store forskjeller på deg selv allerede etter 2 kg økt muskelmasse. Ta deg heller den tiden du trenger og bygg så mye du kan hver måned. Gled deg over framgangen du får uansett hvor liten den er.

Dersom du skal ha forhåpninger om å legge på deg maksimalt med muskler bør du klare de 3 gangene i uka. 2 ganger er for lite, så prøv å sette opp en fast plan her og hold deg til det.

Jeg ville byttet ut de krosskabel greiene og maskinøvelser med skikkelige baseøvelser. Benkpress for bryst og dips for triceps. For mage er planken grei og gjerne crunches (med vektbelastning etterhvert).

Start med 12 repetisjoner noen uker og reduser så til 10, 8, 6 mens du hele tiden legger på mer vekter. Du skal ta deg skikkelig ut på en serie og siste repetisjonen på tredje settet skal du være svært nær utmattelse.

Her har du eksempel på et godt tilpasset nybegynner program:

http://fitnessbloggen.no/treningsprogram-for-nybegynnere/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har helt rett ;) GLEDER meg for hver muskel jeg får ++

TUUUSEN TAKK for ditt svar Oddis :)

Heldigvis er det muskelmasse som skal på plass etter sykdom, så kanskje det vil gå fortere ?! :)

Uansprett, så er FREMGANG og utvikling som teller++

Starter fra og med IDAG med 3ganger i uka MINST ;) Med fokus på : TRENING MED MENING :thumbsup:

Tester ut tipsene og følger treningsplanen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...