Gå til innhold

Sult om morgenen


MaPet

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tja, hvordan ser kostholdet mitt ut.. Lunsj på jobben som ofte er knekkebrød med skinke og yoghurt, middag som blir servert hjemme i 6-7 tiden, så blir det ofte ett eple og yoghurt sånn rundt 9 tiden.Har en tendens til å småspise, det kan være litt nøtter her og der, pålegg (skinke),rosiner osv. Frokosten kan være alt fra knekkebrød + frukt til massevis av ost, brødskiver med nuggatti osv. Er alltid så sulten at jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg og da ender det ofte med "for" mye og dårlig samvittighet. :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes faktiskt periodisk faste er det eneste som hjelper. Om jeg spiser frokost er jeg sulten som en ulv resten av dagen - drøyer jeg den til 12-13 går sulten over litt etter jeg har stått opp, og jeg slipper ulvehungeren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner at du er sulten om du "lever" på knekkebrød ;)

Hva med å prøve å er erstatte knekkebrødmåltidene med kjøtt, grønnsaker og eventuelt ris, pasta eller potet. Det metter mye mer og holder deg mett lenger ;)

Hm, du sier vel noe. :) Men jeg er ikke veldig glad i kjøtt generelt, har du noen andre tips? Og, mener du at det vil hjelpe mot sulten om morgenen? Jeg er ikke sulten når jeg legger meg - hadde jeg vært det, så hadde jeg jo sett sammenhengen med at jeg er veldig sulten når jeg står opp. :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes faktiskt periodisk faste er det eneste som hjelper. Om jeg spiser frokost er jeg sulten som en ulv resten av dagen - drøyer jeg den til 12-13 går sulten over litt etter jeg har stått opp, og jeg slipper ulvehungeren

Jeg har tenkt litt på å starte med det, men syns det er så vanskelig å klare å vente alle de timene med å spise. :/ Det første jeg gjør er jo å lage meg frokost. Men, hvis du mener det hjelper - så er jeg aaabsolutt villig til å prøve.
:)
Hvor lang tid pleier du å vente mellom hvert måltid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, du sier vel noe. :) Men jeg er ikke veldig glad i kjøtt generelt, har du noen andre tips? Og, mener du at det vil hjelpe mot sulten om morgenen? Jeg er ikke sulten når jeg legger meg - hadde jeg vært det, så hadde jeg jo sett sammenhengen med at jeg er veldig sulten når jeg står opp. :wub:

Hvis du jevnt over spiser mat som er mer mettende så bør du ikke være supersulten om morgenen. Sulten vil du fortsatt være, men forhåpentligvis på en annen måte.

Hva med en stor omelett med en stor salat til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt litt på å starte med det, men syns det er så vanskelig å klare å vente alle de timene med å spise. :/ Det første jeg gjør er jo å lage meg frokost. Men, hvis du mener det hjelper - så er jeg aaabsolutt villig til å prøve.
:)
Hvor lang tid pleier du å vente mellom hvert måltid?

Greia er jo å ha et spisevindu på ti timer for jenter ca. Så si at jeg spiser frokost ett, så spiser jeg kanskje igjen fem og et måltid klokken ti. Alt ettersom, noen dager blir det to store måltider, andre dager blir det bare småspising jevnt og trutt gjennom de ti spisetimene, men er absolutt ikke streng på det, er jeg forferdelig sulten på morgenen spiser jeg frokost. Anbefaler deg å starte dagen ala biorytmedietten (hovedsaklig proteiner og fett) til frokost, jeg merker hvertfall ekstremt stor forskjell når jeg har byttet havregrøten ut med f.eks karbonadedeig, avokado, salat osv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du jevnt over spiser mat som er mer mettende så bør du ikke være supersulten om morgenen. Sulten vil du fortsatt være, men forhåpentligvis på en annen måte.

Hva med en stor omelett med en stor salat til?

Ja, det håper jeg og. Da skal jeg forsøke på det :-) Tips til ingredienser i omeletten? Tusen takk for svar :)

Greia er jo å ha et spisevindu på ti timer for jenter ca. Så si at jeg spiser frokost ett, så spiser jeg kanskje igjen fem og et måltid klokken ti. Alt ettersom, noen dager blir det to store måltider, andre dager blir det bare småspising jevnt og trutt gjennom de ti spisetimene, men er absolutt ikke streng på det, er jeg forferdelig sulten på morgenen spiser jeg frokost. Anbefaler deg å starte dagen ala biorytmedietten (hovedsaklig proteiner og fett) til frokost, jeg merker hvertfall ekstremt stor forskjell når jeg har byttet havregrøten ut med f.eks karbonadedeig, avokado, salat osv :)

Ahh :)! Okei. Men, jeg pleier å trene om morran. Alt fra en times økt til to og en halv. Hvordan gjør jeg det da? :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det håper jeg og. Da skal jeg forsøke på det :) Tips til ingredienser i omeletten? Tusen takk for svar :)

Ahh :)! Okei. Men, jeg pleier å trene om morran. Alt fra en times økt til to og en halv. Hvordan gjør jeg det da? :/

Jeg for min del spiser etter trening, trener faktisk best på tom mage! En lur idé kan også være å begynne med BCAA. Søkt på forumet om det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det håper jeg og. Da skal jeg forsøke på det :) Tips til ingredienser i omeletten? Tusen takk for svar :)

Ahh :)! Okei. Men, jeg pleier å trene om morran. Alt fra en times økt til to og en halv. Hvordan gjør jeg det da? :/

I omelett kan du ha hva som helst som:

  • kalkunskinke
  • kylling
  • skinke
  • ost
  • løk
  • paprika
  • mais
  • sopp
  • brokkoli

Du kan bare utsette måltidet til etter trening, men ta BCAA eller en proteinshake og litt nøtter før trening om det kan fungere for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg for min del spiser etter trening, trener faktisk best på tom mage! En lur idé kan også være å begynne med BCAA. Søkt på forumet om det :)

I omelett kan du ha hva som helst som:

  • kalkunskinke
  • kylling
  • skinke
  • ost
  • løk
  • paprika
  • mais
  • sopp
  • brokkoli

Du kan bare utsette måltidet til etter trening, men ta BCAA eller en proteinshake og litt nøtter før trening om det kan fungere for deg.

Tusen takk for svar :)! Da krysser jeg fingrene og prøver :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...