Gå til innhold

Hvordan bli kvitt magefett etter fødsel??


hei84

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg trenger noen tips på hvordan jeg skal bli kvitt de siste 3-4 kg på magen etter fødsel. Er nå snart 9 mnd. siden. Jeg trener styrke 2 ganger pr. uke, og intervall 2 ganger pr. uke. Spiser lite kcal pr dag (som regel 6 grove knekkebrød, middag og frukt) , men sprekker som regel litt når helga kommer, med tanke på kcal :(. Har gjort dette i 1,5 mnd, men ser ikke noen fremgang. Hvis jeg går ned 0,5 kg så går jeg opp igjen etter 1 uke igjen :(. Vil helst bli kvitt disse kg før jeg begynne på jobb igjen i juni. Håper noen har noen råd og tips til meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan ha mye igjen for å endre litt på kostholdet ditt:) Mer mat, men riktig mat!

Øk inntaket av proteiner, få i deg karbohydrater bestående av mer grønnsaker fremfor knekkebrød og en moderat mengde fett. For å få i deg mer proteiner er magert kjøtt, hvit fisk og melkeprodukter som skyr, cottage cheese og mager kesam gode kilder:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier at du sprekker i helga. Litt er jo greit, men hva mener du med litt? Er det en melkesjokolade og en chipspose, eller er det noen ruter sjokolade?

Og så trener du intervaller, hva med en langkjøring i tillegg? Veldig rolig men lengre kondisøkt. Tror også det er kostholdet du må tenke mest over her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ingenting. Hvorfor har du dårlig samvittighet for et rundtstykke? Det er for meg helt tåpelig, beklager.

Pizza og taco trenger heller ikke være usunt. Pizza kan lages fra bunnen, du kan bruke karbonadekjøttdeig, og taco er egentlig veldig sunt bare du tar vekk lefser (200 kcal per) og pøser på med grønnsaker :)

Hva med å øke matinntaket litt så du ikke går rundt og er sulten alltid? Hvis du spiser mer riktig, slipper du å være sulten og sprekke. Sats på proteinkilder som egg og cottage cheese f.eks, holder meg mett i timesvis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...